لزوم اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک و بلوار عمار یاسر به بزرگراه امیرکبیر
لزوم اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک و بلوار عمار یاسر به بزرگراه امیرکبیر
دهناد با تأکید بر لزوم اتصال بلوار امام صادق(ع) به جاده اراک و بلوار عمار یاسر به بزرگراه امیرکبیر گفت: باید طرح جامع شهری با سرعت بیشتری بازنگری شده و در این بازنگری برای افزایش محدوده شهری با کارشناسان مدیریت شهری تبادل نظر شود.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تشکر از خادمین شهر در خدمت‌رسانی به زائران اظهار داشت: میزبانی از زائران در شهر قم به بهترین نحو انجام شده است.

وی به حجم بالای تعهدات استان قم در اجرای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: با مدیریت و هم‌افزایی اداره کل راه و شهرسازی سرعت اجرای پروژه‌های مسکن ملی نسبت به سایر استان‌ها بسیار بالا است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: موضوعات متعدد زیادی برای رسیدگی در استان وجود دارد که رسیدگی به این موضوعات در آینده شهر تأثیری زیادی خواهد داشت.

وی خواستار تسریع در بازنگری در طرح جامع شهر شد و بیان کرد: طرح جامع شهر پایه طرح تفضیلی و توسعه شهر بوده و باید با حضور کارشناسان مدیریت شهری با سرعت بیشتری بازنگری شود.

دکتر دهناد تأکید کرد: طرح تفضیلی نیز نیاز به بازنگری داشته و طرح تفضیلی فعلی تا سال ۱۴۰۰ معتبر بوده و نیاز به حضور جدی‌تر مدیریت شهری در تصمیماتی مانند حریم شهری و توسعه شهر است.

وی به دو اتصال بلوار عمار یاسر به بزرگراه امیرکبیر و اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک اشاره کرد و گفت: با افزایش محدوده شهری در این دو منطقه دو مسیر بن‌بست بازگشایی شده و بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای اتصال بلوار عمار یاسر به بزرگراه امیرکبیر تنها ۷۰۰ متر باید بازگشایی شود و اگر این بخش به محدوده شهری الحاق شود با بارگزاری این مسیر شهرداری منتفع شده و می‌تواند این تقاطع را احداث کند.

وی ادامه داد: در مورد اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک نیز همین مسئله صدق می‌کند و در صورت اتصال این مسیر دیگر نیاز به احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان ارتش نبوده و ترافیک این مسیر کاسته می‌شود.

دکتر دهناد در پایان الحاق این دو محدوده به شهر را نیاز به تفاهم‌نامه بین شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری دانست و بیان کرد: احداث این دو مسیر در اولویت مدیریت شهری بوده و امیدواریم با هم‌افزایی این دو نهاد این مشکلات نیز حل شود.

انتهای پیام/