نرخ‌گذاری سرویس مدارس با در نظر گرفتن معیشت خانواده‌ها و رفاه رانندگان
نرخ‌گذاری سرویس مدارس با در نظر گرفتن معیشت خانواده‌ها و رفاه رانندگان
دهناد با اشاره به افزایش 35 درصدی حق سرویس مدارس در سال جاری تحصیلی گفت: با تغییر سازوکار ارائه خدمات سرویس مدارس تلاش شده کمترین فشار اقتصادی به خانواده‌ها وارد شود و نرخ‌گذاری با در نظر گرفتن معیشت خانواده‌ها و رفاه رانندگان تعیین شود.

به گزاش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز افزایش بهای خدمات ایاب و ذهاب سرویس مدارس و هزینه‌های بالاسری در سال تحصیلی ۱۴۰۴– ۱۴۰۳ را مطرح کرد و اظهار داشت: این لایحه باید در خردادماه به دست شورا می‌رسید که با تأخیر رسیده است.
وی با اشاره به واگذاری مسئولیت ارائه سرویس مدارس به شهرداری و سازمان تاکسیرانی افزود: طبق مصوبه هیئت‌وزیران امسال تمام مسئولیت تأمین و مدیریت سرویس مدارس بر عهده شهرداری بوده و آموزش‌وپرورش و انجمن اولیا و مربیان دیگر مسئولیتی در این خصوص ندارند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: طبق این آیین‌نامه جدید باید نرخ‌گذاری سرویس مدارس در خرداد انجام می‌شد که به دلایلی با تأخیر به دست شورای شهر رسیده است.
وی مبنای ثبت‌نام برای سرویس مدارس را سامانه سپند دانست و بیان کرد: تا سال گذشته سامانه سپند جدی گرفته نمی‌شد اما امسال شهرداری این سامانه را فعال کرده و مبنای ارائه خدمات سرویس مدارس منوط به ثبت‌نام در این سامانه است.
دکتر دهناد از نظارت کامل بر عملکرد رانندگان در سامانه سپند خبر داد و بیان کرد: نظارت بر عملکرد رانندگان به‌گونه‌ای است که در صورت تکرار سه تخلف راننده از ارائه خدمات محروم شده و راهنمایی رانندگی بر عملکرد آن‌ها نظارت کامل دارد.
وی حفظ ایمنی و امنیت دانش آموزان را مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری در ارائه سرویس مدارس دانست و بیان کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار نفر از خدمات سرویس مدارس استفاده کردند درصورتی‌که امسال با اعتماد والدین بیش از ۲۴ هزار دانش آموزان در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با تغییر سازوکار ارائه خدمات سرویس مدارس تلاش شده کمترین فشار اقتصادی به خانواده‌ها وارد شود و نرخ‌گذاری با در نظر گرفتن معیشت خانواده‌ها و رفاه رانندگان تعیین شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر عدد تصویبی توجیه اقتصادی نداشته باشد نمی‌توانیم تقاضای ثبت‌شده در سامانه سپند را پوشش بدهیم و در این نرخ‌گذاری ۷ درصد سهم شرکت‌ها برای انجام نظارت کامل، ۲ درصد سهم عوامل اجرایی و ۲ درصد سهم سازمان تاکسیرانی نیز در نظر گرفته‌شده است.
دکتر دهناد تعیین نرخ سرویس مدارس را بر دو مبنای تعطیلی روز پنجشنبه و غیر تعطیلی اعلام کرد و گفت: برای مدارسی که روز پنجشنبه تعطیل هستند برای سرویس پراید و تیبا ماهیانه ۷۱۸ هزار تومان، سمند و پژو ۷۷۸ هزار تومان و برای ون ۴۷۷ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.
وی ادامه داد: مدارسی که روزهای پنجشنبه فعال هستند افزایش قیمت داشته و برای پراید و تیبا ۸۴۰ هزار تومان، سمند و پژو ۹۱۱ هزار تومان و برای ون ۵۵۵ هزار تومان مشخص‌شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر در پایان قم یادآور شد: این نرخ برای مسافت ۳ کیلومتر بوده و به ازای هر یک کیلومتر به نرخ اعلام‌شده ۱۰ درصد اضافه می‌شود.
انتهای پیام/