حمایت از هنرمندان آئینی مورد توجه ویژه باشد
حمایت از هنرمندان آئینی مورد توجه ویژه باشد
امرالهی با اشاره به موفقیت‌های هنرمندان استان قم به ویژه در حوزه‌های آیینی گفت: مجموعه‌های فرهنگی و هنری استان باید از این ظرفیت کم‌نظیر برای درخشش بیش‌تر در عرصه‌های بین‌المللی حمایت ویژه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌اله امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در آیین اختتامیه نمایشگاه عکس گروهی امتداد عشق (دومین نمایشگاه عکس عاشورایی عکاسان قم) و رونمایی از کتاب عکس «کُنتراست» (کتاب آثار نمایشگاه‌های عکس عاشورایی عکاسان قم) در نگارستان اشراق اظهار کرد: استان قم در حوزه‌های گوناگون افتخارات بین‌المللی دارد که به برکت وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی با بیان این که هنرمندان قم در رشته‌های مختلف هنری موفق هستند، گفت: این موفقیت هنرمندان قمی که بین‌المللی نیز است، در حوزه‌های آیینی در جهان کم‌نظیر می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه عکس و به خصوص عکس آیینی به برکت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) شاهد درخشش عکاسان این استان هستیم.

وی به استعداد عکاسان قمی در این حوزه اشاره و اضافه کرد: شاید ما نتوانسته‌ایم در فضای رسمی کشور برای‌شان فضا باز کنیم؛ ولی خود این هنرمندان این فضا را ایجاد کرده‌اند و شاهد موفقیت و فعالیت هنرمندان قمی در سطح کشور هستیم.

امراللهی به بُن‌مایه مذهبی و آیینی هنرمندان قمی اشاره و تصریح کرد: حضور هنرمندان استان قم در بخش آیینی کم‌نظیر است و به عنوان یک قمی به این امر افتخار می‌کنم.

وی به موفقیت هنرمندان قمی در سایر رشته های هنری نیز اشاره کرد و گفت: در رشته عکاسی هر ساله شاهد موفقیت عکاسان هستیم که سرآمد آن حضور عکاسان در ایام سوگواری امام حسین(ع) است که از همه هنرمندان استان قم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

این برنامه با حضور تعدادی از مسئولان و جمعی از عکاسان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان قم برگزار و در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از هنرمندان عکاسی که آثارشان در ۲ نمایشگاه عکس عاشورایی در ۲ سال اخیر راه‌یافته است، تجلیل شد.

در کتاب عکس «کنتراست» (کتاب آثار نمایشگاه‌های عکس عاشورایی عکاسان قم) آثار ۲۸ نفر از عکاسان قمی درباره آیین سوگواری امام حسین(ع) توسط مؤسسه فرهنگی هنری عکاسان قم در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به کوشش امیر حسامی‌نژاد منتشر شده و ناشر آن انتشارات صادق است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، درخواست خود را از طریق پیام‌رسان ایتا به شناسه (آیدی ID) photoqom@ ارسال کنند.