از لزوم توسعه ورزش همگانی تا ساخت آکادمی بزرگ کشتی در قم
از لزوم توسعه ورزش همگانی تا ساخت آکادمی بزرگ کشتی در قم
سانی خانی با تأکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی و ساخت آکادمی بزرگ کشتی در قم با ظرفیت های استان قم، گفت: استان قم در ورزش کشتی در کشور و جهان حرف برای گفتن دارد و برای ساخت آکادمی بزرگ کشتی در قم نیاز به کمک مدیریت شهری داریم.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر قم، ابراهیم سانی خانی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم با ابراز تقدیر از همکاری مدیریت شهری در توسعه ورزش در استان قم اظهار داشت: امروز از نظر ایجاد زیرساخت‌های ورزشی ما در نقطه خوبی قرار داریم و شهرداری و شورای شهر همکاری بی‌نظیر با ما داشته‌اند و یک تیم منسجم تشکیل شده بود.

وی ساخت و توسعه زمین‌های ورزشی را موردتوجه قرارداد و افزود: با وجود اقلیم خشک شهر قم اما زمین‌های ورزشی چمن بسیار خوبی در تمام مناطق ایجاد شده و با مدیریت آبی که شهرداری داشته کمبودی از نظر زمین چمن نداریم.

رئیس سازمان ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: برای رسیدن به ورزش همگانی نیاز داریم ابتدا ورزش قهرمانی را توسعه بدهیم؛ زیرا ابتدا مردم برای تماشای ورزش‌های قهرمانی میایند و سپس به دنبال انجام ورزش می‌روند.

وی تأکید کرد: تجمیع جوانان در محیط سالم تنها در حوزه ورزش قهرمانی امکان دارد و این تجمیع و هدایت به سمت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

سانی خانی یادآور شد: کشتی در استان ورزش نخست بوده و به بعضی از ورزش‌ها ویژه توجه شده است؛ مانند ورزش باستانی که ۷ مجموعه فعال و ۶ مدرسه نیز تجهیز شده و تا زندان‌های ما ورزش باستانی دارد، به‌طوری‌که در استان قم ۱۰۰ دانش‌آموز مرشدک تربیت شده که با زدن ضرب یا علی (ع) می‌گویند.

وی گفت: ورزش باستانی با کشتی یکی است و ما نیاز به یک سالن بزرگ در قم داریم به‌خصوص در منطقه نیروگاه نیاز به زمین داریم که باید شهرداری به کمک ما بیاید، این منطقه مهد کشتی شهر قم بوده و نیاز دارد امکانات موردنیاز را فراهم کنیم.

رئیس سازمان ورزش و جوانان استان قم یادآور شد: کشتی فرنگی استان قم در کشور دارای رتبه بوده و امروز شاهد موفقیت بچه‌های قمی در کشتی آزاد نیز هستیم و باید از این فرصت برای هدایت جوانان استفاده کرده و اجازه دیده‌شدن به آنها بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری زمین را در اختیار ما قرار بدهد ما به کمک خیرین یک آکادمی مجهز در ورزش کشتی خواهیم ساخت؛ زیرا شهر قم در کشتی حرف برای گفتن دارد و باید به آن پرداخته شود.

سانی خانی در پایان گفت: ورزش‌های اصلی استان قم کشتی، جودکو، تکواندو، فوتسال، کارته است و تیراندازی و وزنه‌برداری نیز در رتبه دوم قرار دارند و اگر به آن به‌خوبی پرداخته شود استان قم می‌تواند قطب ورزش‌های نام‌برده باشد و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی زیادی نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/