شورای اسلامی شهر، نماینده پرسنل شهرداری در احقاق حقوق مردم است
شورای اسلامی شهر، نماینده پرسنل شهرداری در احقاق حقوق مردم است
صابری با اشاره به دغدغه‌های اعضای شورای شهر برای احقاق حقوق پرسنل شهرداری در حوزه‌های مختلف رفاهی و مسئولیتی گفت: نظارت شورای شهر به علت توجه به پاسخگویی مستقیم پرسنل شهرداری نسبت به عملکرد مدیران به مردم بوده و مکررا اعلام کرده ایم، قدردان زحمات پرسنل شهرداری می باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین صابری با اشاره به چالش‌های ایجادشده در جلسات اخیر شورای اسلامی شهر با موضوع ابقا و یا تائید صلاحیت شهردار قم اظهار داشت: امروز مسئله پیگیری موارد قانونی برای ابقا شهردار قم یک مسئله حقوقی است.
وی با ابراز رضایت از عملکرد مجموعه شهرداری قم طی سال‌های گذشته افزود: در تمام سال‌های گذشته اگر تحول و توسعه‌ای در شهر رخ‌داده است به همت مجموعه شهرداری و پرسنل خدوم این مجموعه بوده و هیچ توسعه‌ای را نمی‌توان بدون در نظر گرفتن کار شبانه‌روزی کل مجموعه متصور شد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نظارت و بازرسی را وظیفه شورای شهر دانست و تأکید کرد: هیچ خصومت شخصی با فرد خاصی در این میان وجود ندارد و تنها تأکید و پیگیری اعضای شورا برای اجرای قانون و جلوگیری از هدر رفت سرمایه شهر است.
وی شورای شهر و شهرداری را دو نهاد وابسته به هم تعریف کرد و گفت: نمی‌توانیم عملکرد یک‌نهاد را بررسی کنیم بدون این‌که نقش نهاد وابسته را در نظر نگیریم و امروز شهر قم به‌عنوان یک شهر در مسیر توسعه در کشور حرفی برای گفتن داشته و تمام تلاش هر دو مجموعه برای رفع نواقص و افزایش سرعت این پیشرفت است.
دکتر صابری با اشاره به زحمات پرسنل شهرداری قم در مسیر توسعه امروز شهر قم خاطرنشان کرد: شهر قم فراتر از یک کلان‌شهر معمولی است و ما هرروز شاهد برگزاری مناسبت استانی و ملی هستیم و اگر پرسنل شهرداری شبانه‌روز در میدان اجرا نبودند هیچ‌یک از این مراسمات در کمال شکوه و امنیت برگزار نمی‌شد.
وی خواستار توجه به وظیفه نظارتی شورای شهر بر عملکرد مدیران شهرداری شد و گفت: یکی از دلایل این نظارت سخت‌گیرانه هدر نرفتن انرژی و زحمات پرسنل شهرداری است، زیرا کسانی که به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند پرسنلی می‌باشند که باید پاسخگوی عملکرد مدیران در مقابل مردم باشند و انتظار به‌حق آنان توجه به مطالبات و اثربخشی به وضعیت کیفی و کمی پیرامون محیط کار است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: شورای شهر در همه مناسبت‌ها از زحمات شبانه‌روزی پرسنل شهرداری در همه سطح‌ها قدردانی کرده و هیچ تلاش و کوششی از دید نمایندگان مردم پوشیده نیست و قرار دادن اعضای شورا در جهت انجام وظایف در مقابل پرسنل شهرداری با هر نگاه و دیدگاهی هم از حیث اخلاقی و هم از بعد حرفه‌ای کاری نامناسب و ناپسندیده است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه با اشاره به پیگیری‌های شورای اسلامی شهر در خصوص‌ترمیم حقوق پرسنل ناظر به ابلاغ‌های انجام‌شده نیز اظهار داشت: یکی از علل پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مباحث حقوق و دستمزد و رفاهی کارکنان شهرداری به خاطر عملکرد قوی و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها است.
وی ادامه داد: در خصوص‌ترمیم حقوق عطف به نامه معاون اول رئیس‌جمهور این مهم در مسیر پیگیری اعضا و معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم قرار دارد تا بتوانیم بخشی از زحمات این دوستان را ببینیم و کمی به شرایط مطلوب نزدیک کنیم.
انتهای پیام/