لزوم توسعه حمل و نقل ریلی و بازطراحی شهری مسجد مقدس جمکران
لزوم توسعه حمل و نقل ریلی و بازطراحی شهری مسجد مقدس جمکران
دهناد با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی تا مسجد مقدس جمکران تاکید کرد و گفت: با توسعهٔ زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و شخصی محدودهٔ پیرامون مسجد مقدس جمکران، بار دیگر لزوم بازطراحی شهری این محدوده با توجه به رویکردهای توسعهٔ حمل‌ونقل‌مبنا مشخص می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمد حسین دهناد امروز در حاشیه بازدید از خط یک متروی قم که به همراه دو نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، در گفتگویی بر افزایش طول خط یک مترو قم تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش طول خطوط مترو مخصوصا تا هنگامی که شبکهٔ خطوط حمل‌ونقلی انبوه‌بر تکمیل نشده است، تاثیر به‌سزایی در افزایش تقاضای آن‌ها دارد.
وی امتداد خط یک متروی قم را به سمت مسجد مقدس جمکران لازم و ضروری خواند و افزود: با درنظر گرفتن جذب سفر قابل‌توجه مسجد مقدس جمکران خصوصا در مناسبت‌های آیینی، امتداد خط یک مترو تا این مسجد در اولویت نخست مدیریت شهری قم قرار گرفت که عملیات اجرایی آن هم‌اکنون آغاز شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با توسعهٔ زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و شخصی محدودهٔ پیرامون مسجد مقدس جمکران، بار دیگر لزوم بازطراحی شهری این محدوده با توجه به رویکردهای توسعهٔ حمل‌ونقل‌مبنا مشخص می‌شود.


وی تاکید کرد: باید توسعه محدوده مسجد مقدس جمکران با اولویت بالا در دستور کار مسئولان شهری و استانی قرار گیرد تا هم از ظرفیت زیرساخت‌های فراهم‌شده در این محدوده به‌طور بهینه استفاده گردد و هم میزبانی زائران به‌گونه‌ای مطلوبی صورت پذیرد.
دکتر دهناد در پایان خواستار توجه ویژه به راه اندازی متروی قم شد و گفت: تاخیر در راه اندازی مترو فراتر از نبود بودجه است و نیاز به یک اراده مدیریتی برای تامین واگن بوده و مردم از انتظار برای راه اندازی این پروژه خسته شده اند.
شایان ذکر است حجت الاسلام قاسم روانبخش و دکتر محمد منان رئیسی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم و مدیران قطار شهری از مرحله نخست خط اول متروی قم حد فاصل منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری بازدید کردند.
انتهای پیام/