انجام مطالعات ایمنی سازی مسیرهای دسترسی دانش آموزان از منزل به مدرسه
انجام مطالعات ایمنی سازی مسیرهای دسترسی دانش آموزان از منزل به مدرسه
دهناد از انجام مطالعات ایمنی سازی مسیرهای دسترسی دانش آموزان از منزل به مدرسه خبر داد و گفت: حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان به‌عنوان اولویت اول شورای شهر در مدیریت سرویس مدارس بوده و همه در تلاشیم تا دانش‌آموزان به‌موقع و در کمال صحت به مدرسه برسند.

به گزارش روابط عمومی شورا اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در خصوص بازگشایی مدارس در آغاز ماه مهر اظهار داشت: در خصوص آغاز سال تحصیلی، مهم‌ترین مسئله‌ای که مجموعهٔ مدیریت شهری درگیر آن است، تأمین سرویس مدارس برای دانش‌آموزان است.
وی به تکلیف قانون مبنی بر مسئولیت شهرداری در تأمین سرویس مدارس اشاره کرد و افزود: امسال بر اساس قانون، وظیفهٔ مجموعهٔ مدیریت شهری، در این زمینه بسیار پررنگ شده است و نسبت به سال‌های گذشته مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان را به‌عنوان اولویت اول شورای شهر در مدیریت سرویس مدارس عنوان کرد و گفت: همه در تلاشیم تا دانش‌آموزان به‌موقع و در کمال صحت به مدرسه برسند.
وی به ایمنی سازی مسیرهای دسترسی دانش آموزان از منزل به مدرسه تأکید کرد و گفت: در همین راستا یک پروژهٔ مطالعاتی نیز در دست انجام است که به ایمن‌سازی مسیرهای دسترسی دانش‌آموزان به مدارس خواهد پرداخت.
دکتر دهناد تصریح کرد: امیدواریم نتایج این مطالعه به‌زودی پیاده‌سازی شده و شاهد کاهش سوانح رانندگی برای دانش‌آموزان باشیم.
وی به‌رایگان شدن سرویس مدارس در هفته نخست ماه مهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: رایگان شدن هزینهٔ استفاده از اتوبوس‌های برای دانش‌آموزان در هفتهٔ اول مهر می‌تواند به ترغیب دانش‌آموزان به این شیوهٔ حمل‌ونقلی پایدار کمک کند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در پایان بیان کرد: باید برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی فرهنگ‌سازی کنیم زیرا در غیر این صورت با افزایش روزافزون خودرو امکان تأمین خیابان و پارکینگ به‌صورت علمی و عملی وجود ندارد.
انتهای پیام/