بازخوانی دفاع مقدس، منشا هدایت و راهنمایی آحاد ملت است
بازخوانی دفاع مقدس، منشا هدایت و راهنمایی آحاد ملت است
دهناد با اشاره به اثرگذاری جوانان در دوران جنگ گفت: بازخوانی دفاع مقدس، منشا هدایت و راهنمایی آحاد ملت به ویژه جوانان است و راهگشای نسلی می باشد که تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در گرو عزم و اراده آنها است و منبع الهام‌بخش و بخشی از هویت عزتمند تاریخ کشور محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سید محمدحسین دهناد با اشاره به هفته دفاع مقدس و لزوم بررسی ابعاد معرفتی این دوران اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس نیاز به بررسی تمام ابعاد اجتماعی فرهنگی سیاسی و اقتصادی آن دارد.
وی یکی از نقاط قوت این دوران را حضور پررنگ نسل جوان در تمام عرصه‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری‌های کلان دانست و افزود: باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم که دوران دفاع مقدس با تاسی از همین ظرفیت مورد توجه بوده است و با نیرو خلاقه جوانی و قدرت ریسک‌پذیری توانستند با تمام تحریم‌های نظامی بر تجهیزات روز عراق پیروز شوند.
وی ادامه داد: ظرفیت منحصر به فرد دفاع مقدس در کادرسازی و تربیت نیرو برای کشور، انقلاب و اسلام، مانند فرماندهان شهید نشان از اهمیت این حماسه دارد.
وی نیاز امروز کشور را فراهم کردن بستر لازم برای حضور جوانان دانست و تأکید کرد: شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر بسترسازی لازم برای مشارکت مردم نیز منوط بر همین امر است زیرا حل بسیاری از مشکلات کشور نیاز به امکانات بیش ازآنچه امروز داریم، ندارد اما نیازمند تصمیم گیرانی انقلابی، جوان و توانمند است.
وی در پایان تصریح کرد: باید قوانین با نگاهی به‌روز اصلاح‌شده و اجرای آن نیز به دست نخبگان سپرده شود تا بتوانیم به توسعه و پیشرفت کشور سرعت لازم را بدهیم.
انتهای پیام/