آتش نشانی، رسالتی سرشار از عشق و ایمان
آتش نشانی، رسالتی سرشار از عشق و ایمان
هفتم مهرماه روز گرامیداشت مقام آتش نشان، فرصتی ارزشمند برای قدردانی از دلاورمردان بی‌ادعایی است که با ایمان و اخلاص، این مسیر دشوار و پرخطر را پیموده و در راه خدمت به جامعه، حماسه‌های بی‌نظیری خلق می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی، با صدور پیامی این روز را به تمام آتش‌نشانان و کارکنان خدوم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:مَن رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیَهَ ماءٍ أونارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّه
کسی که دسته ‏ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود

هفتم مهرماه روز گرامیداشت مقام آتش نشان، جهادگران میدان حوادث و روز تجلیل از رشادت ها و دلاوری های مردانی از جنس ایثار و شهادت است؛ انسان هایی که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش دیگران می گذرند و با تکیه بر ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی، مسئولیت خطیر نجات جان همنوعان را بر دوش گرفته‌اند و با حضور در میان شعله‌های سوزان و حوادث ناگوار، چراغ امید را در دل هموطنان روشن نگاه می‌دارند.

این روز فرصتی ارزشمند برای قدردانی از دلاورمردان بی‌ادعایی است که با ایمان و اخلاص، این مسیر دشوار و پرخطر را پیموده و در راه خدمت به جامعه، حماسه‌های بی‌نظیری خلق می‌کنند.

“آتش‌نشانی” تنها یک حرفه نیست، بلکه رسالتی است که با عشق، ایثار و ایمان در هم آمیخته است و بدون شک پاداش اخروی این ناجیان فداکار نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

شورای اسلامی شهر مقدس قم، فرارسیدن هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی را به تمامی کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تبریک عرض می‌نماید و ضمن سپاسگزاری از تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان، از درگاه خداوند متعال برای آنان سلامتی و موفقیت روزافزون مسئلت دارد.

۱۴۰۳/۰۷/۰۷