حزب‌الله مولود طیب انقلاب اسلامی است
حزب‌الله مولود طیب انقلاب اسلامی است
سعادتمند حزب‌الله را مکتبی جوشان برشمرد و گفت: با شهادت شهدای محور مقاومت خللی به آرمان حزب‌الله وارد نمی‌شود، بلکه انگیزه مقاومت در مقابل اسرائیل کودک کش در جهان اسلام چند برابر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند در صد و سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم در نطق پیش از دستور خود با بیان تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و یاران وفادارش اظهار داشت: امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه این شهدا را به ما بدهد.
وی سید حسن نصرالله را دست بلند اسلام در دنیای مقاومت توصیف کرد و افزود: وی مولود حزب‌الله قهرمان بود، همان‌طور که حزب‌الله مولود طیب انقلاب اسلامی است.
عضو شورای اسلامی شهر قم حزب‌الله را ارمان و کوثر معرفی کرد و گفت: حزب‌الله چشمه جوشانی است که مجاهدان را در درون خود پرورش می‌دهد و در مقابل استکبار جهانی به صحنه می‌برد و باید به یاد داشته باشیم حزب‌الله یک شخص نیست و یک مکتب است.
وی تأکید کرد: با شهادت این بزرگواران خللی به آرمان حزب‌الله وارد نمی‌شود بلکه انگیزه مقاومت در مقابل اسرائیل کودک کش در جهان اسلام چند برابر خواهد شد.
سعادتمند سپس به هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: ۴۳ سال پیش در چنین روزهایی ملت بزرگ قهرمان ایران شاهد یک جنگ تمام‌عیار علیه انقلاب اسلامی بودند و صدام به‌عنوان عامل آن جنگ به صحنه آمد تا چراغ انقلاب اسلامی را خاموش کند.
وی اهداف صدام برای ورود به جنگ با ایران را موردبررسی قرارداد و گفت: صدام ملعون با سه هدف وارد جنگ با ایران شد اما هیچ‌یک از اهدافش محقق نشد و شکست‌خورده از صحنه تاریخ حذف شد، یکی از این اهداف ملغی کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر بود.
عضو شورای اسلامی شهر قم جداسازی استان خوزستان از ایران را یکی دیگر از برنامه‌های صدام عنوان و بیان کرد: صدام باهدف جداسازی خوزستان و ایجاد استان پانزدهم برای عراق جنگ را شروع کرد به‌نحوی‌که در سنگرهای عراقی‌ها نقشه و نام شهرهای استان خوزستان به عربی مشخص‌شده بود.
وی ادامه داد: سومین هدف صدام سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود که تنها ۱۹ ماه از پیروزی آن می‌گذشت و این کار را برای استکبار جهانی می‌خواست انجام دهد.
سعادتمند یادآور شد: ارتش عراق با تجهیزات کامل و با آمادگی کامل نظامی که شرق و غرب به آن کمک کرده بود و با ۱۲ لشکر پیاده و مکانیزه و ۴۵ تیپ مستقل و ۵۴۰۰ دستگاه تانک و تجهیزات بی‌نظیر که اهدایی کشورهای غربی بود فکر می‌کرد ایران را تصاحب خواهد کرد.
وی شرایط ایران در زمان آغاز جنگ را توصیف کرد و گفت: درصورتی‌که ایران هیچ‌گونه آمادگی برای جنگ نداشت و بسیاری از نهادها هنوز تشکیل نشده بود و ارتش تسویه شده و سپاه تشکیلات نظامی نداشت و بیشتر برای مسائل امنیتی داخلی شکل‌گرفته بود.
رئیس شورای استان قم خاطرنشان کرد: صدام در ابتدا و در آن شرایط به‌هم‌ریخته ۳۰ هزار کیلومتر و ۱۰ شهر ما را تسخیر کرد و شهرهای مهم مرزی ما را گرفت و فکر می‌کرد طی یک هفته می‌تواند وارد تهران شود.
وی ادامه داد: اما همه دنیا شاهد بود که شهید جهان‌آرا ۳۷ روز لشکر مکانیزه صدام را پشت درها نگه داشت و شهر را پس گرفت و این در حالی بود که روی دیوارهای شهر نوشته بودند که ما آماده‌ایم که بمانیم اما همه دیدیم که در بیت‌المقدس بیش از ۱۹ هزار سرباز عراق به اسارت ایران درامدند و تا مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کردند.
سعادتمند تصریح کرد: روزهای سختی در دوران جنگ داشتیم، حوادث تلخ آوارگی و شهادت، اما شیرینی‌هایی هم داشت به‌طوری‌که تحولی معنوی که برای جوانان ایجاد شد و بیرون کردن دشمنان جلوه‌های شیرین هشت سال دفاع مقدس بود.
وی تأکید کرد: بعد از خنثی شدن فتنه بنی‌صدر ۷ سال دست برتر در جنگ با نیروهای رزمنده ایرانی بود که با هدایت‌های حضرت امام باعث پیروزی‌های همه‌جانبه در جنگ شد.
عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: جنگ بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روز طول کشید که یک هزار روز عملیات فعال داشتیم که بیش از ۹۰۰ روز آن دست برتر با رزمندگان ما بود و تا سال ۶۸ تمام سرزمین اشغال‌شده آزاد شد.
وی در پایان با یادآوری سخن امام خمینی(ره) مبنی بر عدم پشیمانی از دوران جنگ گفت: امروز تمام موفقیت‌های انقلاب اسلامی از آثار و نتایج دفاع مقدس است و یکی از آن تشکیل جبهه مقاومت است که اهداف جمهوری اسلامی را در جهان پیاده خواهد کرد و حضرت آقا معتقد هستند که اگر تمام هنرمندان بر روی ابعاد مختلف جنگ کار کنند باز حرف برای گفتن وجود دارد.
انتهای پیام/