ضرورت به‌روزرسانی زیرساخت‌های اطراف حرم حضرت معصومه(س)
ضرورت به‌روزرسانی زیرساخت‌های اطراف حرم حضرت معصومه(س)
امرالهی با تأکید بر ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران گفت: باید بستر لازم برای استقرار مواکب در روزهای ملی و مذهبی در شهر قم فراهم شود و این بسترسازی مناسب نیازمند نگاه ویژه کشور به دو جایگاه ملی و فراملی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران است.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در صد و چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) به تشریح جایگاه و منزلت این بانوی کریمه پرداخت و اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) قبل از تولد این بانوی کریمه به جایگاه و منزلت ایشان اشاره کرده بودند.

وی به سخن امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: شهر قم به واسطه حضور حضرت معصومه(س) حرم اهل‌بیت(ع) است و مقام حضرت در بین سایر امامزادگان بیشتر بوده و به واسطه صبر، دیانت و علم ایشان مقامی نزدیک به عصمت برای وی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: نقل است از آیت‌الله مرعشی نجفی که وقتی علما برای یافتن مقبره حضرت زهرا(س) متوسل شده و جستجو می‌کردند به آنها امر شد برای توسل به حضرت زهرا (س) به زیارت حضرت معصومه(س) در قم مشرف شوند.

امرالهی در ادامه سخنان خود به تأکید مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای تأکید زیادی را نسبت به شان و مقام حضرت معصومه(س) داشته اند و باید تلاش کنیم با بضاعت اندک خود به مردم خدمت کرده و حق مجاوران و زائران را ادا کنیم.

وی سپس از تلاش موکب داران قمی و غیر قمی در پذیرایی از زائران و عزاداران حضرت معصومه(س) تشکر و قدردانی و تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بسترهای لازم برای موکب داران در میدان آستانه فراهم شده و شرکت‌های خدمات‌رسان در کنار شهرداری امکانات بیشتری را به این افراد ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: امسال تعداد موکب‌های پذیرایی زائران از عدد ۸۰ فراتر رفت و به نوبه خودم از کاستی‌ها عذرخواهی کرده و امیدواریم هر سال این فضا پررونق‌تر شده و همه دستگاه‌ها بر اساس حضور زائران این خدمات را کامل کنند.

وی سپس به‌روز عصای سفید نیز اشاره و بیان کرد: متأسفانه هنوز مناسب‌سازی درستی برای افراد معلول در شهر انجام نشده و طراحی شهری و مراکز پرتردد برای افراد کم‌بینا و معلول چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند به‌طوری‌که تردد در شهر برای کودکان و سالمندان نیز مشکلاتی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خطاب به مسئولان شهرداری گفت: هر آن ممکن است خود ما بینایی و توانایی خود را از دست بدهیم و یا حتی به‌زودی با کهولت سن دچار این دو عارضه شویم ازاین‌رو، باید نسبت به مناسب‌سازی شهر سرعت عمل بیشتری داشته و این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: شهر برای همه افراد با هر نوع شرایط فیزیکی است و باید به سمتی حرکت کنیم که فرصت استفاده از شرایط یکسان برای همه فراهم شود.

انتهای پیام/