بسترهای لازم برای توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان در شهر ایجاد شود
بسترهای لازم برای توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان در شهر ایجاد شود
حجت‌الاسلام دکتر رضوانی با تأکید بر تأمین زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان گفت: ما نیاز به ساختمانی برای گسترش خدمات توانمندسازی این افراد داریم و امیدواریم مدیریت شهری در این مسیر به ما کمک ویژه کند.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام دکتر رضوانی با حضور در صد و چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، شهادت حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت و اظهار داشت: امروز نابینایان و کم‌بینایان شهر قم چالش‌ها و مشکلاتی را در شهر دارند که نیاز است در این مکان مطرح شود.

وی با یادآوری روز ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید افزود: جلوه امید تنها سمنی است که به‌صورت تخصص خدمات توان‌بخشی به نابینایان و کم‌بینایان شهر قم ارائه می‌دهد و نیاز به حمایت و کمک مدیریت شهری دارد.

مسئول انجمن نابینایان شهر قم تعداد نابینایان و کم‌بینایان شهر قم را ۲۸۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: ۸۰۰ نفر از نابینایان و کم‌بینایان شهر قم تحت حمایت سمن جلوه امید بوده و در این مرکز خدمات توانمندی و دوره‌های مختلف آموزشی رایگان دریافت می‌کنند.

وی خواستار دیده‌شدن افراد کم‌بینا و نابینای شهر شد و گفت: نابینایان و کم‌بینایان دارای استعدادهای ویژه هستند که به علت نبود زیرساخت‌های لازم پرورش پیدا نکرده و حتی شهر نیز از این فرصت و ظرفیت محروم می‌شود.

حجت‌الاسلام رضوانی به قانون حمایت از نابینایان اشاره کرد و افزود: نابینایان و کم‌بینایان زندگی خود را با ۹۶۰ هزار تومان مستمری بهزیستی اداره می‌کنند که این عدد جای تأسف داشته و باید برای این افراد زیرساخت‌های لازم برای توانمندی ایجاد کنیم.

وی با یادآوری حدیثی از پیامبر (ص) برای خدمت به نابینایان و کم‌بینایان ابراز کرد: ما نیاز به ساختمانی برای گسترش خدمات توانمندسازی این افراد داریم و امیدواریم مدیریت شهری به ما کمک ویژه کند.

وی خواستار تأمین زمین برای ساخت ساختمان مجهز برای این افراد شد و خاطرنشان کرد: ما تولیدات فرهنگی و آموزشی زیادی برای نابینایان کشور داریم که متأسفانه به علت نداشتن فضای مناسب امکان توسعه و ارائه آن وجود ندارد.

انتهای پیام/