لزوم نام‌گذاری معابر به نام شهدای مقاومت
لزوم نام‌گذاری معابر به نام شهدای مقاومت
حجت‌الاسلام استقامت با اشاره بر مطالبه مردمی در خصوص نام‌گذاری معبری به نام شهید سنوار گفت: یکی از انتظارات مهم مردم متدین شهر قم، توجه به نامگذاری معابر و شوراع به نام شهدای پرافتخار است، علی رغم پیگیری ها هنوز این مهم در خصوص شهیدان والامقام شهید رئیسی و شهید سید حسن نصرالله محقق نشده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در صد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ضمن تسلیت شهادت یحیی سنوار اظهار داشت: متاسفانه آوارگان لبنانی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.
وی با تشریح وضعیت وخیم شیعیان و مسلمان لبنان افزود: مکان اسکان آورگان در حال تکمیل ظرفیت بوده و نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: آوارگان، شیعیان امیرالمونین(ع) هستند که باید کار جدی برای رفاه¬شان انجام دهیم و چون امکان ارسال محموله غذایی و دارویی وجود ندارد باید با کمک مردم کمکهای نقدی ارسال شود.
وی به کمک اعضای شورای شهر قم و مدیران و معاونان شهرداری اشاره و بیان کرد: این کمک مدیریت شهری قابل تقدیر بوده اما پیشنهاد دارم ایستگاههای جمع‌آوری کمکهای نقدی در سطح شهر برپا شود.
حجت‌الاسلام استقامت سپس به موضوع نام‌گذاری معابر شهر قم به نام شهدا اشاره کرد و گفت: به مردم قول دادیم خیابانی به نام شهید رئیسی و شهید سید حسن نصرالله نام‌گذاری کنیم اما هنوز محقق نشده و مطالبه زیادی نیز در خصوص نام‌گذاری به نام شهید سنوار به ما رسیده است.
وی سپس خواستار تعیین ناظرین شورا در سازمان‌های شهرداری شد و گفت: باید طبق سنوات گذشته با رای گیری و مطرح‌شدن نام این افراد در شورا ناظرین مشخص شود و لازم است این روند سرعت بیشتری پیدا کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم سپس به لایحه واگذاری اختیار انجام فرایند معاملات خدمات شهری جهت انعقاد قرارداد سه ساله پرداخت و بیان کرد: در این لایحه تلاش شده تمام حقوق کارگران به صورت کامل دیده شود.
وی ادامه داد: این پیمان به مدت ۳۶ ماه و به مبلغ دو همت تنظیم‌شده تا در سطح مناطق هشتگانه پیمان‌های خدمات شهری اعم از جمع‌آوری و انتقال پسوندهای شهری و رفت‌وروب انجام شود.
حجت‌الاسلام استقامت در پایان یادآور شد: در پیمان جدید خدمات جدیدی مانند بیمه تکمیلی، افزایش حقوق و دستمزد و سایر آیتم های رفاهی برای کارگران حوزه خدمات در نظر گرفته‌شده است.
انتهای پیام/