حرکت جدید ناوگان حمل‌ونقل قم در مسیر توسعه
حرکت جدید ناوگان حمل‌ونقل قم در مسیر توسعه
طلایی از توسعه ناوگان اتوبوسرانی و راه‌اندازی خط ویژه سریع‌سیر پردیسان–حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: با ورود اتوبوس‌های ۱۸ متری دوکابینه و افزایش ۶۰ دستگاه جدید، حمل‌ونقل عمومی قم وارد مرحله تازه‌ای از خدمات‌رسانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسن طلایی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اهمیت توسعه حمل‌ونقل عمومی شهری، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ارتقای سطح خدمات به شهروندان است.
وی افزود: در همین راستا، پروژه قطار شهری و مترو قم به‌عنوان محور اصلی سیاست‌های توسعه حمل‌ونقل تعریف شده و در کنار آن، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفته است تا علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، کمیت ناوگان نیز افزایش یابد.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم افزود: با توجه به مطالبات مردمی، ۶۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم افزوده می‌شود و ۴۰ دستگاه دیگر نیز بازسازی (اورهال) و مجدداً وارد چرخه بهره‌برداری خواهند شد.
وی با اشاره به ورود اتوبوس‌های بزرگ به ناوگان شهری قم بیان کرد: برای نخستین بار، پنج دستگاه اتوبوس ۱۸ متری دوکابینه با ظرفیت جابه‌جایی حدود ۲۰۰ مسافر وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم می‌شود. این اتوبوس‌ها با توجه به نیاز مردم، طلاب و دانشجویان، در مسیر پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌صورت ویژه خدمات‌دهی خواهند کرد.
طلایی خاطرنشان کرد: خط ویژه پردیسان–حرم مطهر به‌صورت سریع‌سیر فعالیت کرده و سرفاصله نیم‌ساعته برای آن تعریف شده است. این خط بخش مهمی از مراکز دانشگاهی و حوزوی تا حرم مطهر و هسته مرکزی شهر را پوشش می‌دهد و گامی مؤثر در کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان محسوب می‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه خاص به منطقه پردیسان گفت: این اتوبوس‌ها باید بیشتر در مسیر پردیسان به‌کار گرفته شوند؛ چراکه این منطقه با افق جمعیتی ۴۵۰ هزار نفر و فاصله زیاد نسبت به مرکز شهر، باید در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌صورت ویژه و اولویت‌دار دیده شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تا زمانی که خط دوم متروی قم به بهره‌برداری نرسیده است، باید ظرفیت اتوبوسرانی به کمک پردیسان بیاید تا نیاز تردد ساکنان این منطقه تأمین شده و فشار ترافیکی بر معابر اصلی شهر کاهش یابد.