به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به اینکه با اشاره به اقدامات و بسترسازیهای صورت گرفته کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: در یک سال فعالیت این کمیته، بستر مناسبی برای تحقق اهداف و تبدیل روند توزیع عادلانه خدمات به راهبردی اصلی در مدیریت شهری قم فراهم شدهاست.
وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته نظام مسائل ۱۱۶ محله شهر قم احصاء و دستهبندیشده است یادآور شد: بخشی از مطالبات شهروندان در این محلات در بودجه سال ۱۴۰۱ گنجانده شد که بخشی از مطالبات در فرآیند اجرایی شدن است.
رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه از زمان تشکیل کمیته، با همراهی شهرداران مناطق و بسیج محلات، بازدیدهای میدانی از سطح محلات مختلف شهر قم صورت گرفته است گفت: جلسات متعددی هم با مسئولان ذیربط در شهرداری، گروههای جهادی، صاحبنظران و معتمدان محلات در همین ارتباط برگزارشده است.
وی ادامه داد: ازجمله اقداماتی که طی یک سال گذشته و بعد از تشکیل این کمیته اجرایی شده است، میتوان به نظارت میدانی و حضور در محلات با هدف تعیین نیازها و تعیین اولویتهای محلات با مشارکت مردمی، استفاده از ظرفیت گروههای جهادی و مساجد و جلسات مستمر با فعالان اجتماعی برای جلب مشارکت در توزیع عادلانه خدمات و امکانات اشاره کرد.
آمره با تأکید بر اینکه در حال حاضر با حضور معتمدین محلات و جلسات منظم در محل شهرداری مناطق هشتگانه، مطالبه گری برای تعیین وضعیت درخواستهای سال گذشته شهروندان که در جلسات کمیته و بازدیدهای میدانی مطرحشده بود آغازشده است افزود: همکاری مناسب با دستگاههای اجرایی و استانی برای تسریع در حل نظام مسائل محلات کم برخوردار یکی از دستاوردهای کمیته بوده است.