به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان با اشاره به ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال جاری، گفت: در این قانون آمده است که می باید سرفصل های عوارض و بهای خدمات از سوی شهرداری ها به شورای عالی استان ها پیشنهاد شود و شورا و وزیر کشور سرفصل ها را به شهرداری ها و دهیاری ها ابلاغ و شوراها با استفاده از آن لیست دریافت عوارض را تصویب کنند.
وی بیان کرد: این بخشنامه در دی ماه امسال توسط وزیر کشور ابلاغ و سر فصل ها مشخص شد و شهرداری قم لایحه تعرفه بهای عوارض خود را به شورای شهر قم داد که در آن بسیاری از اقلام ادغام یا حذف شده است که می توان به موضوع حذف پارکینگ و تغییر کاربری اشاره کرد.
وی یادآور شد اکنون تعرفه ای که برای بهای عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۲ در شورا تصویب شده است برای آگهی روزنامه فرستاده شده است.
اخوان ابراز داشت: با اتکا به ماده ۶۴ قانون مالیات ها و ارزش مالیاتی و قیمت منطقه ای که امسال کمیسیون آن متشکل از پنج دستگاه تشکیل شد ، باید عنوان کرد که قیمت منطقه ای برای سال ۱۴۰۲ قابل اعمال نیست و مبنای ما برای آن سال قیمت منطقه ای سال ۱۴۰۱ است که مبنای محاسبه عوارض،نوسازی و پسماند محسوب می شود که دولت تخفیف ۸۴ درصدی برای آن قائل شده است.
وی تاکید کرد: ابعاد تعریف عوارض شهرداری برای سال ۱۴۰۲ با توجه به ابهامات ماده ۶۴ قانون مالیات ها و نظام تعرفه جدید نامشخص است اما تلاش کرده ایم افزایش تعرفه عوارض شهرداری قم در ۱۴۰۲ معقول باشد و مردم تحت فشار قرار نگیرند.
اخوان بیان کرد: پیش بینی افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بهای عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۲ متناسب با تورم و کاهش ارزش پول و شرایط اقتصادی و با هداف روی زمین نمانده طرح های شهرداری و سطح دستمزد کارکنان انجام شده و میزان افزایش بهای عوارض شهرداری در مورد اصناف و عوارض شغلی حدود ۳۰ درصد است.
وی گفت: با تعرفه جدیدی که برای سال آینده تصویب کرده ایم تعدیل ها و تخفیف ها را می توان به مناسبت های مختلف برای مردم ایجاد کرد.
میزان افزایش عوارض و بهای خدمات در سال۱۴۰۲، بخشی از مصارف شهرداری راپوشش می دهد
برچسب ها
عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم: حمل و نقل از مهمترین ارکان مدیریت شهری است
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم: بهینهسازی ناوگان اتوبوسرانی قم الگویی موفق برای شهرهای کشور
استفاده از فناوری های نوین، گامی موثر در کاهش سردرگمی مسافران
سعادتمند استفاده از فناوری های نوین را گامی موثر در کاهش سردرگمی مسافران دانست و گفت: امروز با استفاده از سامانههای نظارتی، اطلاعات دقیق درباره زمان رسیدن اتوبوسها به ایستگاهها و مقاصد در دسترس قرار گرفته است.
حمل و نقل از مهمترین ارکان مدیریت شهری است
طلایی با اشاره به وجود بالغ بر 10 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم اظهار داشت: مسئله نیروی انسانی در ارتقای کیفیت خدمترسانی حمل و نقل عمومی و بهبود ارتباط انسانی با شهروندان مقولهای مهم است و خانواده بزرگ رانندگان حمل و نقل عمومی در قم نقش مهمی در ارتقای زیست شهری و رضایتمندی شهروندان دارند.
بهینهسازی ناوگان اتوبوسرانی قم الگویی موفق برای شهرهای کشور
محرری اقدامات دو سال اخیر سازمان اتوبوسرانی را الگویی موفق در سطح کشور دانست و گفت: این پیشرفتها علاوه بر افتخارآفرینی برای شهر قم، موجب افزایش سهم حملونقل عمومی در زندگی شهروندان شده است و امیدواریم با افزایش تعداد اتوبوسها، شاهد رشد هرچه بیشتر این روند باشیم.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.