از تصویب قرارداد سایت آموزشی سازمان آتش‌نشانی قم تا رعایت شرایط اقتصادی مردم در فرایند تملک پروژه‌های عمرانی
از تصویب قرارداد سایت آموزشی سازمان آتش‌نشانی قم تا رعایت شرایط اقتصادی مردم در فرایند تملک پروژه‌های عمرانی
صد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم در حالی برگزار شد که یازده لایحه و یک نامه از فرمانداری موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، صد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم در حالی برگزار شد که یازده لایحه و یک نامه از فرمانداری موردبررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه روح‌اله امرالهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم چهار لایحه توافقنامه شهرداری با اشخاص حقیقی را مطرح که مورد تصویب قرار گرفت.
سپس سید محمدحسین دهناد لایحه مجوز تصویب معامله و انجام قرارداد مناقصه پروژه احداث سایت تمرینی آتش‌نشانی را مطرح کرد و گفت: تشریفات مناقصه برگزارشده و شرکت کهن دژ فراهان برنده این مناقصه شده است.
وی اعتبار اجرای پروژه را ۴۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۸/۲ هکتار مساحت محوطه سایت بوده و بیش از هزار مترمربع ساختمان این پروژه است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مقدس قم یادآوری کرد: ۱۰ میلیارد تومان از اجرای پروژه در بودجه سال ۱۴۰۲ دیده‌شده است.
عباس حلوایی زاده معاون فنی عمرانی شهرداری قم نیز بیان کرد: زمان پیمان در قرارداد ۱۲ ماه تعیین‌شده که شامل محوطه‌سازی، سوله آموزشی، ساختمان اداری و پیاده راه‌سازی در محوطه است.
سپس مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مقدس قم لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری قم را قرائت و تصریح کرد: در حال حاضر دو کار زیربنایی در سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است.
وی احداث آتش‌نشانی مادر در بلوار پیامبر اعظم(ص) و سایت تمرین و آموزش سازمان آتش‌نشانی را دو کار بزرگ در این سازمان دانست و بیان کرد: در ردیف بودجه این سازمان تغییراتی برای تجهیز ساختمان آتش‌نشانی مادر داده‌شده زیرا این ساختمان بدون تجهیزات تحویل سازمان شده است.
در ادامه اخوان پیشنهاد بخش رفاهی شهرداری مبنی بر استفاده از بخشی از اعتبارات مربوط به سفر کارکنان جهت عقد قرارداد با اماکن اقامتی در سایر شهرها را مطرح و بیان کرد: در ردیف بودجه سفر کارکنان شهرداری تنها سفر به مشهد مقدس قیدشده است که با اضافه شدن کلمه سایر شهرها در ردیف بودجه امکان تنوع‌بخشی در ارائه خدمات رفاهی به کارکنان شهرداری فراهم می‌شود.
این پیشنهاد نیز با اکثریت آراء اعضای محترم شورا تصویب شد.
همچنین در ادامه امراللهی توافق شهرداری با سه پلاک در پروژه عمار یاسر را نیز مطرح کرد و گفت: در پروژه عمار یاسر ۲۲ پلاک باقی‌مانده که موقوفه و آستانه‌ای بوده و کمیته ارزیابی برای رعایت حال شهروندان تصمیم گرفته با مبلغ بیشتری این املاک را خریداری کند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: این ارزیابی قیمت‌گذاری زیر نظر کارشناسان دادگستری و کارشناسان شهرداری انجام‌شده است.
اما مجید اخوان نسبت به این افزایش قیمت اعتراض کرد و گفت: کمیته تملک تلاش کرده است حق مردم ضایع نشود اما در سه ماه گذشته افزایش قیمت تملک زمین غیرمنطقی بوده و باوجود رکورد و سیر نزولی قیمت زمین و خانه به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری شهرداری واقعی نیست و نباید روند غلطی در این مسیر طی شود.
محمد رمضانی مدیر منطقه هفت شهرداری قم این افزایش قیمت را تشریح و بیان کرد: این افزایش قیمت عدد قابل توجه‌ای نبوده و ما برای پیشبرد پروژه بر اساس قیمت‌گذاری دادگستری عمل کرده‌ایم و مجبور به توافق شدیم.
وی بیان کرد: املاک باقی‌مانده ماده ۸ و ۹ شده اما شهرداری تلاش می‌کند تا آخرین مرحله با شهروندان توافق کرده و از ماده ۸ و ۹ استفاده نکند.
محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم نیز تأکید کرد: باید در تملک شرایط مردم در نظر گرفته شود و عدم نارضایتی از مردم نباشد و درعین‌حال پیشرفت پروژه نیز در نظر گرفته شود.
در پایان جلسه نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه مربوط به معرفی ناظرین و کارشناس فرهنگی در کمیته حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی توسط حسن طلایی قرائت شد که با رفع مورد مشکلات نگارشی و محتوایی مورد تصویب مجدد قرار گرفت.
انتهای پیام/