از تصویب خرید ۳۵ دستگاه میدل باس تا واگذاری بخشی از سهم شهرداری در ۴۸ هکتاری
از تصویب خرید ۳۵ دستگاه میدل باس تا واگذاری بخشی از سهم شهرداری در ۴۸ هکتاری
صد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در ابتدای جلسه با اشاره به شکست توطئه‌های دشمن اظهار داشت: با درایت مقام معظم رهبری و توفیقات دولت مردمی درصحنهای دیپلماسی و اقتصادی شاهد شکست مفتضحانه دشمن بودیم و همچنین این عنایت خاندان عصمت و طهارت و نتیجه عزاداری مردم همیشه درصحنه انقلاب است.
سپس دکتر سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز برگزاری مناقصه خرید ۳۵ دستگاه میدل باس را مطرح کرد و گفت: یکی از مشکلات شهر قم کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و باوجود انتظار ما بر اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان سال گذشته این اتفاق رقم نخورد.
وی خرید ۳۵ دستگاه میدل بأس بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۹ میلیارد تومان را تحقق مصوبه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار دستگاه اتوبوس عنوان و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب میدل باس‌ها استفاده در معابر متراکم با شرایط هندسی خاص است.
وی ادامه داد: میدل باس‌ها قدرت مانور بیشتری داشته و ازنظر طراحی نیز شبیه اتوبوس است که ۲۱ صندلی دارد و هر دستگاه ۴ میلیارد و نیم هزینه خرید آن ‌شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: برنامه بهره‌برداری میدل باس‌ها مشخص‌شده و قرار است ۸ دستگاه آن در منطقه پردیسان، ۳ دستگاه در خیابان شیخ‌آباد، ۳ دستگاه در بلوار کشاورز و یادگار، ۵ دستگاه در پیام نور و ۵ دستگاه در خیابان صفاییه و معابر دیگر استفاده شود.
در ادامه مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز دریافت تسهیلات از بانک شهر به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال با معرفی سازمان مدیریت پسماند را مورد تأیید کمیسیون اعلام کرد و گفت: با تصویب این وام و لایحه قبلی ۱۵۰۰ میلیارد ریال با معرفی سازمان توسعه و عمران ردیف بودجه تسهیلات سال ۱۴۰۲ محقق می‌شود.
حسین صابری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت خواستار پیگیری دریافت یارانه از بانک مرکزی برای وام شد و تصریح کرد: هر یک درصد کاهش سود بانکی به شهرداری کمک زیادی خواهد کرد.
مهرداد توکلی‌مقدم معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم در پاسخ به درخواست حسین صابری در کاهش سود وام از آمادگی بانک شهر در کاهش سود بانکی خبر داد و بیان کرد: قرار شده است دو لایحه درخواست وام باهم به بانک ارائه شود و سپس ۳ الی ۴ درصد سود بانکی کاهش پیدا کند.
محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز تأکید کرد: موارد مصرف هر دو وام بر اساس ردیف بودجه‌های سال ۱۴۰۲ مشخص است.
در پایان جلسه مجید اخوان لایحه اخذ مجوز شرکت ابنیه سازان افلاک سپهر زاگرس در خصوص مجتمع تجاری مسکونی را نیز مطرح کرد و گفت: این بلوک نیز بخشی از بلوک‌های ۴۸ هکتاری بوده و عرصه متعلق به راه و شهرسازی است که بر اساس توافق‌های قبلی سهمی از آن به شهرداری واگذار خواهد شد.
لازم به ذکر است در این جلسه برنامه‌های شهرداری در هفته دفاع مقدس نیز بررسی شد.
انتهای پیام/