آمادگی آموزش و پرورش استان قم در تعامل با مدیریت شهری
آمادگی آموزش و پرورش استان قم در تعامل با مدیریت شهری
حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینیان شهرداری را یکی از نهادهای مکمل در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار آموزش و پرورش دانست و گفت: 14 کانون فرهنگی و اردوگاه‌های تحت مدیریت آموزش و پرورش می‌تواند پایگاه آموزش‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد و آموزش و پرورش از تعامل با سازمان فرهنگی و شهرداری استقبال می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینیان امروز با حضور در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که با ریاست دکتر ملایی برگزار شد، به ارتباط ۹۰ درصد خانواده‌ها با آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش تنها ارگانی است که ارتباط تنگاتنگی با خانواده‌ها داشته و می‌تواند در فرهنگ و پیشرفت جامعه تأثیرگذار باشد.
وی تعداد دانش‌آموزش شهر قم را بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: واقعیت این است که آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند این تعداد دانش‌آموز و خانواده را تحت پوشش برنامه‌هایی غیر از برنامه درسی قرار دهد و نیاز به نهادهای مکمل دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم شهرداری را یکی از نهادهای مکمل در اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در کنار آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با توجه به ساختار و رسالت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری دو نهاد آموزش و پرورش و شهرداری می‌توانند مکمل خوبی برای هم باشند.
وی خواستار برقرار تعامل بین دو نهاد آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شد و تصریح کرد: در تعامل این دو نهاد ما می‌توانیم بسیاری از آموزش‌های فرهنگی مانند فرهنگ شهروندی، فرهنگ ترافیک، آموزش‌های حوزه پسماند را در مدارس ارائه داده و بسیاری از مسائل حوزه شهری را حل کنیم.
حجت‌الاسلام امینیان ادامه داد: تجربه موفق شهرک ترافیک و استقبال دانش‌آموزان برای حضور و فراگیری آموزش‌های حوزه ترافیک نشان می‌دهد در صورت ارائه آموزش دانش‌آموزان اقبال حضور در این آموزش‌ها را داشته و می‌تواند در فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشد.
وی در پایان تأکید کرد: ۱۴ کانون فرهنگی و اردوگاه‌های تحت مدیریت آموزش و پرورش می‌تواند پایگاه آموزش‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد و آموزش و پرورش از تعامل با سازمان فرهنگی و شهرداری استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام/