در شرایط منابع محدود و مطالبات نامحدود اولویت‌ها باید مدنظر گرفته شود
در شرایط منابع محدود و مطالبات نامحدود اولویت‌ها باید مدنظر گرفته شود
جلالی اظهار داشت: آنچه موردنظر شورای اسلامی شهر است، دریافت خدمات شهری یکسان در حوزه های مختلف شهری است، مطالبه مشکلات حق مردم است و باید موردتوجه قرار گیرد اما در شرایط منابع محدود و مطالبات نامحدود اولویت‌ها باید مدنظر گرفته شود یا خیر؟

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در نشست صمیمانه اعضای شورای اسلامی شهر با اهالی خیابان ذوالفقار در شهرک شهید زین‌الدین که در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد، با اشاره به مشکلات فرهنگی در سطح شهر مقدس قم اظهار داشت: یکی از مواردی که در سطح جامعه و خاصه شهر مقدس قم باید مورد اهمیت قرار گیرد، مسائل فرهنگی است.

وی افزود: باید در حفظ مبانی اعتقادی و صیانت از این مهم تلاش نماییم و اجازه ندهیم فرهنگ ما دست‌خوش تغییرات شود و این زیبنده شهر مقدس قم نیست، قم خاستگاه انقلاب است و موردتوجه بسیاری از مردم متدین و انقلابی دنیا است، همه مردم و آحاد جامعه در این مهم سهیم هستند و بایستی آگاهی سازی لازم را انجام دهند.

جلالی تأکید کرد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که دارای مناطق مختلف شهری با ویژگی‌های خاص خود و امکانات اولیه خود است، منطقه ۴ شهرداری قم که عمر آن بیش از ۲۰ سال نیست پیشرفت‌های مناسبی در حوزه مختلف شهری و دریافت خدمات شهری داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه یکی از مقوله‌های مهم مدیریت شهری بحث عدالت است افزود: یکی از وظایف مهم مسئولین تعادل بخشی به مناطق مختلف شهر است، عدالت در ارائه خدمات باید سرلوحه مدیران باشد، متأسفانه بعضی مناطق قم با عمر کم دارای امکانات مطلوب اولیه هستند اما مناطقی با عمر بالا که خود تاریخ شفاهی این شهر هستند دارای مشکلات زیرساختی و … هستند.

جلالی ادامه داد: آنچه موردنظر شورای اسلامی شهر است، دریافت خدمات شهری یکسان در حوزه های مختلف شهری است، مطالبه مشکلات حق مردم است و باید موردتوجه قرار گیرد اما در شرایط منابع محدود و مطالبات نامحدود اولویت‌ها باید مدنظر گرفته شود یا خیر؟

وی افزود: آنچه مدنظر منتخبان شما است اولویت‌ها است، ما دوست داریم بهترین فضای شهر و امکانات را داشته باشیم، شهر یک موجود زنده است، اگر همه درخواست‌های مطرح‌شده عملیاتی شود سایر مناطق حق ندارند مطالبه عدالت کنند؟

جلالی با تأکید بر حمایت شورای اسلامی شهر از توسعه فضای سبز در شهر قم به دلایل آب و هوایی اظهار داشت: ما مخالف گسترش فضای سبز نبوده و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای شهر قم و شهرداری شهر مقدس قم توزیع فضای سبز است و نیازمند نشاط اجتماعی در این زمینه هستیم و بهترین منطقه برای توزیع و گسترش این مهم منطقه ۴ است.

وی ادامه داد: توسعه شهر با مشارکت مردمی میسر می‌شود، همان‌طور که شورا و شهرداری وظایفی دارند مردم عزیز نیز وظایفی دارند، برای درک بهتر این موضوع برای مثال عرض می‌کنم فقط با اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های شهری به‌صورت یک روز در میان که این مهم با همکاری مردمی قابل‌اجرا است سالیانه ۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده و این مبلغ در سایر بخش‌ها ازجمله مباحث عمرانی و … هزینه خواهد شد.

جلالی افزود: قم به‌واقع در همه حوزه‌ها در مسیر تحول است، شهرداری‌ها به‌هیچ‌عنوان بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های عمرانی و خدماتی شهری بودجه بالایی را طلب می‌کند، تا چهار سال گذشته یک اتوبوسی که شهرداری تهیه می‌کرد ۸۲٫۵ درصد آن سهم دولت بوده است اما از چهار سال قبل یک ریال بابت این مهم که از مبانی توسعه شهری است دریافت نداشته‌ایم.

وی با اشاره به تغییر نگاه در توسعه شهری تأکید کرد: همه مشکلات و نیازها را اطلاع داریم، اما در توسعه شهری تفکر انسان باید توسعه پیدا کند، با تغییر این نگاه در بسیاری از زمینه‌ها توسعه را شاهد خواهیم بود، در مجموعه مدیریت شهری اولویت ما حراست از منابع مردمی و هزینه آن با اولویت‌های تعیین‌شده است. باوجود همه مشکلات اقتصادی که همه آن را احساس می‌کنیم، به جزء پروژه‌های که دارای مشکل حقوقی هستند هیچ پروژه‌ای در قم متوقف نشده است و باقدرت به کار خود ادامه می‌دهند.

لازم به ذکر است در این جلسه مهندس امراللهی، جناب آقای مالکی نژاد، جناب آقای سبحانی از اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین جناب آقای اصفهانیان مقدم شهردار منطقه ۴ و جناب آقای مؤمنی رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قم حضور داشتند.