ساخت موزه و نمایشگاه دین و زندگی در بلوار پیامبر اعظم(ص)
ساخت موزه و نمایشگاه دین و زندگی در بلوار پیامبر اعظم(ص)
محرری با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در جهت حمایت از مراکز فرهنگی در سطح شهر مقدس قم، گفت: باتوجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی و ظرفیت موجود در بلوار پیامبر اعظم(ص) در جهت اجرای منویات ایشان، اجرای موزه و نمایشگاه دائمی دین و زندگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) مصوب گردید.

به گزاش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، محسن محرری در نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با یادآوری مناسبت‌های هفته پیش رو اظهار داشت: خدمت به مردم در تمام حوزه‌ها به خصوص حوزه فرهنگ در اولویت مدیریت شهری قرار دارد.

وی حمایت از مردم در برگزاری مراسم عزاداری ایام ماه محرم و صفر را یادآور شد و افزود: در ماه محرم شهرداری نقش محوری در ایجاد فضای مناسب و سیاه پوشی شهر را برعهده داشته و  شهر قم باید به شکلی متفاوت و برجسته در کشور مطرح باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باتوجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی انتظار داریم مدیریت شهری از این بخش حمایت لازم را داشته و خوشبختانه این اراده در شهرداری قم وجود دارد.

وی تدوین دستورالعمل کمک به مساجد و مراکز فرهنگی را مطرح کرد و گفت: طبق این دستورالعمل کمک‌های شهرداری بدون اعمال سلیقه و در چهارچوب شیوه نامه انجام می‌شود.

محرری ادامه داد: همچنین اختصاص ۲۱ هزار متر مربع زمین به موسسه موضوع شناسی احکام فقهی در بلوار پیامبر اکرم(ص) نشان از رویکرد مدیریت شهری در حمایت از مرکز فرهنگی دارد و تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای برنامه‌های فرهنگی سرلوحه کار ما است.

وی اجرای نمایشگاه آموزشی، پژوهشی و ترویجی تبلیغی فقه شیعه را موضوع فعالیت این موسسه دانست و بیان کرد: شهروندان و مسافران از سراسر جهان به صورت علمی و جدید با روشهای تجسمی و نمایشگاهی با احکام فقهی شیعه آشنا می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: با ساخت این موسسه فرهنگی یکی از مساجد پنجگانه بلوار پیامبر اکرم (ص) نیز ساخته می‌شود و این موسسه در طرح خود این مسجد را اجرا و نگهداری می‌کند تا مردم از این فرصت نیز استفاده کنند.

وی در ادامه روز بهزیستی را نیز یادآور شد و گفت: شهرداری باید در جهت مناسب سازی شهر حرکت کند و کمیسیون شهرسازی و معماری نیز با این نگاه حمایتی از افراد کم توان به مصوبات نگاه کرده و موضوعات را پیگیری می‌کند.

وی روز تاسیس شورای نگهبان را نیز یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان در لوایح و طرح‌های مربوط به مدیریت شهری به خصوص در برنامه هفتم از شوراها حمایت کرده و در جهت توانمندسازی بیشتر این نهاد مردمی و کارآمد حرکت کند.

رئیس شورای شهر قم بی‌توجهی به شوراها را در برنامه هفتم توسعه مطرح کرد و گفت: متاسفانه شاهد بی مهری برنامه توسعه هفتم به شوراهای شهرها هستیم و امیدواریم نمایندگان مجلس و شورای نگهبان از مدیریت شهری حمایت کنند.

انتهای پیام/