تقدیر از ۱۷۰ زن آزاده، رزمنده و جانباز در ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس
تقدیر از ۱۷۰ زن آزاده، رزمنده و جانباز در ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس
حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمان پور با تقدیر از مشارکت مدیریت شهری قم برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: از 170 زن آزاده، رزمنده و جانباز ذیل ۲۰۰ عنوان برنامه، ویژه گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار «ما متحدیم» در شهر مقدس قم تقدیر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لقمان پور با حضور در صد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهر قم پرداخت و اظهار داشت: امسال چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس را به تعبیر مقام معظم رهبری جشن دفاع می‌گیریم.
وی دستگاه‌های برگزارکننده جشن‌های دفاع مقدس را ۶ ارگان اعلام کرد و افزود: شهرداری قم به‌عنوان کمیته پشتیبان از طرف وزارت کشور در برگزاری جشن‌های هفته دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در باغ‌موزه با ما همکاری دارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در قم را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: چهار برنامه شاخص دیدار با مقام معظم رهبری، تقدیر از زنان پیشکسوت دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و اجرای رژه نیروهای مسلح در این هفته برنامه‌ریزی‌شده است.
وی تقدیر از یک‌میلیون زن پیشکسوت در دوران دفاع مقدس را دستور مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: در استان قم بیش از ۱۷۰ زن جانباز، رزمنده و آزاده وجود دارد که تا امروز مغفول مانده و دیده نشدند.
لقمان پور ادامه داد: تعداد ۱۳۰ زن شهیده، یک هزار پشتیبان در جنگ و زنان فرماندهان و شهیدان کسانی هستند که باید موردتقدیر قرارگرفته و به جامعه معرفی شوند.
وی از تقدیر ۲۹ بانو در حضور مقام معظم رهبری و در سن خبر داد و خاطرنشان کرد: در مراسم دیدار با مقام معظم رهبری از ۵۰۰ بانو حاضر در این مراسم تقدیر می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: در هفته دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ برنامه اجرا می‌شود که خواستار کمک و همراهی شورای شهر با شهرداری و عوامل برگزارکننده مراسمات هستیم.
وی تأکید کرد: امروز دشمن در خانه‌های ما ورود کرده و باید با تدابیری صدای پیشکسوتان جنگ و انقلاب را به گوش جوانان و نوجوانان رسانده و به این دغدغه رهبری پاسخ دهیم.
لقمان پور در پایان با یادآوری دوباره لزوم راه‌اندازی باغ‌موزه و نمایشگاه دفاع مقدس گفت: کمیته فنی باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی شده و برای راه‌اندازی کاملان نیاز به بودجه و کمک شورای شهر و شهرداری داریم.
انتهای پیام/