۱۳ نقطه اولویت دار برای احداث پارکینگ در قم پیش بینی شده است
۱۳ نقطه اولویت دار برای احداث پارکینگ در قم پیش بینی شده است
قراچورلو با اشاره به اینکه نیاز به پارکینگ با توجه به جمعیت ساکن در این کلانشهر و همچنین جمعیت زائران و مسافران بیشتر جلوه نمایی می کند افزود: خیابان ها و شوارع کوچک و همچنین زیرساخت های ضعیف شهری این نیاز را دوچندان می کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، زین العابدین قراچورلو بیان کرد: باید به اطلاع مردم عزیز برسانیم که سیاست احداث پارکینگ عمومی از ابتدای آغاز به کار شورای فعلی شهر قم پیگیری شده و ما مصمم هستیم تا این سیاست را تا رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال کنیم.

پارکینگ برای قم بلکه واجب است

وی ادامه داد: یکی از نخستین بحث هایی که در شورای فعلی شهر مطرح بود این بحث بود که پارکینگ برای شهر قم، نه تنها ضروری، بلکه واجب است و باید با حداکثر توان در پی احداث پارکینگ های لازم و کافی برای رفاه حال شهروندان و زائران عزیز بود.

عضو شورای اسلامی قم با اشاره به اینکه نیاز به پارکینگ با توجه به جمعیت ساکن در این کلانشهر و همچنین جمعیت زائران و مسافران بیشتر جلوه نمایی می کند افزود: خیابان ها و شوارع کوچک و همچنین زیرساخت های ضعیف شهری این نیاز را دوچندان می کند.

قراچورلو اضافه کرد: یکی از مصوبات شورای شهر در این باره، اختصاص یک حساب جداگانه به همین منظور در شهرداری بود تا بخشی از عوارض شهروندان صرفا به همین هدف مهم اختصاص پیدا کند.

جانمایی و تملک ملک و زمین دو مشکل احداث پارکینگ

وی با بیان اینکه جانمایی برای احداث پارکینگ هم زمان نه چندان کمی از شورای شهر گرفته است عنوان کرد: بحث بعدی، بحث مهم تملّک است که به دلیل عدم رضایت برخی از مردم و یا بیان رقم های خارج از عُرف، مشکل عمده ای را ایجاد کرده است که همچنان ادامه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یکی از بحث های بودجه ای در شورای شهر برای سال آینده این بود که سال ۱۳۹۸ به عنوان سال «انقلاب در احداث پارکینگ در قم»، به ویژه پارکینگ های دائمی با عُمر حداقل ۳۰ سال شناخته شود.

وی همچنین از مردم نیز خواست تا در ساخت و سازها، قانون احداث پارکینگ متناسب با زیربنا را رعایت کنند و اضافه کرد: متأسفانه برخی از مردم هستند که این قانون را رعایت نمی کنند و یا پس از پایان کار، اقدام به تغییر کاربری پارکینگ خود می کنند که این مسئله هم، معضل کمبود پارکینگ را دامن می زند.

زین العابدین قراچورلو در عین حال در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهار نظر معاون شهردار قم در خصوص استفاده از حیاط ادارات و مدارس در ایام نوروز ۹۸ به عنوان پارکینگ برای مسافران نوروزی گفت: به هر حال به نظر می رسد که این راهکار می تواند به عنوان یک راهکار کوتاه مدت مورد توجه قرار گیرد؛ به ویژه برای مدارسی که برای اسکان نوروزی مورد استفاده قرار نمی گیرند اما مهم ترین بحث در این خصوص، ضرورت وجود یک تعامل سازنده در بین ادارات و دستگاه های مختلف شهر است تا بتوانند از این راهکار برای حل قسمتی از معضل کمبود پارکینگ و رفع مقطعی اقدام کنند.