اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم قطعی شد
اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم قطعی شد
طلایی با اشاره به بودجه در نظر گرفته‌شده برای تکمیل و راه‌اندازی متروی قم در سال1398 اظهار داشت: از محل بانک مرکزی و اوراق مشارکت مبلغ 300 میلیارد تومان برای ادامه عملیات راه‌اندازی متروی قم اختصاص پیداکرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقم، حسن طلایی در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: برای تکمیل و راه‌اندازی متروی قم اعتبار ویژه‌ای از سوی منابع ملی در نظر گرفته‌شده است.

وی تأکید بر اوراق مشارکت در نظر گرفته‌شده برای تکمیل و راه‌اندازی متروی قم افزود: از محل بانک مرکزی و اوراق مشارکت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات راه‌اندازی متروی قم اختصاص پیداکرده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به برخی از موانع دریافت اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای متروی قم خاطرنشان کرد: برای اینکه این ۳۰۰ میلیارد تومان به مترو قم اختصاص پیدا کند، دیوان محاسبات باید بر ذی‌حساب در نظر گرفته‌شده نظارت کافی داشته باشد.

طلایی با بیان برخی مشکلات تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده از محل اوراق مشارکت برای متروی قم ابراز کرد: مشکل شکلی این مصوبه این است که دیوان محاسبات برای اختصاص این اعتبار خواسته که ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده در حساب قطار شهری قم نیز واریز شود که در صورت نیاز امکان چنین مسئله‌ای وجود داشته و بر اصل و ماهیت مسئله صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر ضرورت استفاده از اوراق مشارکت تخصیص داده صرفاً برای راه‌اندازی متروی قم ادامه داد: برای اختصاص این ۳۰۰ میلیارد تومان نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی تلاش ویژه‌ای به خرج داده‌اند، اعتبارات در نظر گرفته‌شده فقط باید در مسئله تکمیل و راه‌اندازی قطار شهری قم هزینه شده و امکان خروج آن از این مقوله وجود ندارد.

وی محدود نبودن ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص‌یافته قیدی در نحوه استفاده از آن مانند خرید واگن یا حفر تونل نشده و این دست شهرداری قم را در پیشبرد اهداف خود بر اساس مقتضیات موجود باز گذاشته است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با بیان برطرف شدن ایرادات فرمانداری قم در رابطه با این مصوبه، تصریح کرد: اشکال فرمانداری بر این مصوبه اشکال شکلی بوده و به ماهیت مسئله آسیبی وارد نمی‌کند، به همین دلیل نیز برای اختصاص این اعتبار به اشکال کمیته تطبیق موافقت به عمل آمد تا احتمال از دست رفتن این اعتبار از بین نرود.

طلایی با اشاره به مشکلات تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست خط یک متروی قم گفت: اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به‌صورت یک بودجه موردی از محل اوراق مشارکت به شهرداری و قطار شهری قم تخصیص داده‌شده و باید از آن برای راه‌اندازی فاز نخست خط یک متروی قم بهترین استفاده را انجام داد.