قانون شورای عالی استان‌ها باید تغییر کند/دولت بدهی خود به شهرداری‌ها را پرداخت کند
قانون شورای عالی استان‌ها باید تغییر کند/دولت بدهی خود به شهرداری‌ها را پرداخت کند
ناصحی مقدم با اشاره به لزوم اصلاح قانون شورای عالی استان‌ها گفت: ظرفیت قانونی ما شورای عالی استان‌ها است و بزرگ‌ترین ضعفی که نمی‌تواند شوراها در کشور در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، ساختار شورای عالی استان‌ها است و همه متفق‌القول هستند که ما نیاز به تغییر در اعضای شورای عالی استان‌ها داریم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید ناصحی مقدم امروز در اختتامیه هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان به میزبانی شهر مقدس قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، در ارائه گزارشی از تصمیمات کمیسیون حقوقی و اقتصادی مجمع با تأکید بر تغییر سازوکار ارتباط شوراهای اسلامی شهرها با شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت: مکاتبات ما بسیار طولانی است و این تأخیر باعث عدم حصول نتیجه و ناتمام‌ماندن اقدامات می‌شود که باید اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: مجمع شوراهای مراکز استان‌ها باید سالی دو بار با شورای عالی استان‌ها جلسه حضوری داشته باشند تا مواردی که در کمیسیون‌های شورا طرح می‌شود و احتیاج به پیگیری از مبادی قانونی دارد، مطرح و جمع‌بندی شود و بتوانیم به نتیجه برسیم.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به لزوم اصلاح قانون شورای عالی استان‌ها گفت: ظرفیت قانونی ما شورای عالی استان‌ها است و بزرگ‌ترین ضعفی که نمی‌تواند شوراها در کشور در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، ساختار شورای عالی استان‌ها است و همه متفق‌القول هستند که ما نیاز به تغییر در اعضای شورای عالی استان‌ها داریم.
وی با بیان اینکه باید نماینده شهرهای بزرگ و به‌خصوص مراکز استان‌ها در شورای عالی استان‌ها مؤثر باشد گفت: پیشنهاد ما این بود که فردی که انتخاب می‌شود فردی باشد که از طریق شهر مرکز استان معرفی می‌شود و این سازوکار باید جدی گرفته شود.
ناصحی مقدم در ادامه با بیان اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای شهرداری‌ها حیاتی است، گفت: هنوز با وجود مکاتباتی که داشته‌ایم جواب نگرفته‌ایم و باید با سازمان برنامه بودجه جلساتی دراین‌خصوص برگزار شود.
وی به فرسایشی شدن روند پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: ما نیاز به برقراری ارتباط مؤثر با وزارت راه و شهرسازی داریم تا مسائلی که با آن مواجه بوده‌ایم را مطرح و برای حل آن تصمیم‌گیری کنیم.
انتهای پیام/