ضرورت ساخت یادمان واحد برای شهدای گمنام در ۵ بوستان قم
ضرورت ساخت یادمان واحد برای شهدای گمنام در ۵ بوستان قم
سبحانی از ساخت یادمان واحد برای شهدای گمنام در 5 بوستان قم خبر داد و گفت: طرح ساخت مقبره شهدای گمنام در پنج بوستان شهر قم در دستور کار قرارگرفته و شهرداری مناطق در ساخت و فضاسازی محوطه در کنار بنیاد آثار و ارزش‌های شهدای دفاع مقدس همکاری خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در حاشیه برگزاری کمیته فنی شهدای استان قم ضمن تشریح بخشی از وظایف کمیته فنی شهدای استان قم اظهار داشت: این کمیته تمام مسائل مربوط به تشیع و دفن و ساخت مقابر و یادمان آنان را پیگیری می‌کند.
وی همکاری مدیریت شهری و شورا را در کنار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های شهدای دفاع مقدس را مثبت و همه‌جانبه دانست و افزود: در راستای دفن پنج شهید گمنام در بوستان شهدای آذر در خیابان شهید دل آذر منطقه یک، بوستان گل‌ها در منطقه ۲، بوستان لاله در منطقه سه و بوستان‌های حافظ و شهریار منطقه شش شهرداری همکاری لازم برای جانمایی و آماده‌سازی فضای بوستان و همچنین برگزاری مراسم داشته است.


رئیس کمیته فنی شهدای استان از ساخت مقبره شهدای گمنام در بوستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: طی جلسات متعددی بر اجرای یادمان واحد برای پنج شهید گمنام در بوستان‌ها به توافق رسیده‌ایم و ۶ طرح به تصویب رسیده که برای تصویب نهایی به کمیته طراحی شهرداری ارسال‌شده است.
وی اختصاص بودجه‌ای مشخص برای ساخت مقبره و یادمان شهدا در شهرداری را مطرح کرد و گفت: مدیریت شهری برای ساخت مقبره و یادمان شهدا با بنیاد آثار حفظ و ارزش‌های شهدای دفاع مقدس همکاری کرده و محوطه بوستان‌ها را در شان و جایگاه شهدا آماده خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف دفن شهدای گمنام در بوستان نیز اشاره و بیان کرد: با دفن شهدای گمنام در بوستان‌ها شاهد تغییر فضای معنوی بوستان‌ها و امکان حضور شهروندان و نهادهای معنوی در بستری مناسب فراهم‌شده است.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم، خاطرنشان کرد: در هر بوستان و برای مقبره باید یک کمیته فنی با حضور معتمدان محل تشکیل شود تا امورات مربوط به شهدا توسط این کمیته و نهادهای مردمی پیگیری شود.
وی در پایان با اشاره به تحقق اهداف فرهنگی از دفن شهدای گمنام در بوستان‌ها ابراز کرد: خوشبختانه تا امروز به بخش عمده ای از اهداف عالیه خود در خصوص تغییر فضای معنوی بوستان‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت دست پیداکرده‌ام و امیدواریم این حرکت در بوستان‌های دیگر نیز ادامه پیدا کند و به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی اجتماعی در کشور نیز اجرایی شود.
انتهای پیام/