قدرت درون زا و مردمی، حاکمیت دین و مخالفت با صهیونیسم سه اصل جمهوری اسلامی ایران است
قدرت درون زا و مردمی، حاکمیت دین و مخالفت با صهیونیسم سه اصل جمهوری اسلامی ایران است
ملایی با تأکید بر عقاید امام خمینی(ره) در مشخص کردن راهبردهای کلی نظام جمهوری اسلامی گفت: قدرت درون زا و مردمی، حاکمیت دین و مخالفت با صهیونیسم سه اصل جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در صدوبیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره سخنان امام راحل در عصر عاشورا ۱۳ خرداد سال ۱۳۴۲، اظهار داشت: سخنان امام راحل و شهدای مانند شهید سعیدی و نواب خط‌مشی اصلی کشور را به‌صورت واضح مشخص می‌کند.
وی به نکات مورد تأکید امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین تأکید امام خمینی (ره) از قبل از دوران انقلاب و توصیه به شاه ملعون حظ استقلال کشور و دوری از وابستگی به قدرت‌های غرب بوده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با یادآوری حضور سه رئیس‌جمهور مطرح دوران طاغوت در تهران گفت: چرا شاه ایران باید پشت درهای مذاکره منتظر انتظار اجازه آنان باشد و امام راحل این روند را تغییر داده و امروز ما شاهد عزت و قدرت مردم و دولت ایران در جهان هستیم.
وی دومین نکته مورد تأکید امام را حاکمیت دین در همه موارد دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) بر حاکمیت دین در همه امور تأکید داشته و امروز بی‌حجابی نمی‌تواند در جامعه رواج پیدا کند و تأکید مقام معظم رهبری نیز بر حفظ حجاب و شوئات دین در تمام مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی در کشور است.
دکتر ملایی ادامه داد: از نخستین اعتراضات امام خمینی(ره) به حذف قسم به قرآن کریم در لایحه ایالتی و ولایتی بود که نشان داد خط قرمز مردم ایران و امروز نظام حاکمیتی حفظ دین و توجه به دین است و با بی‌بندوباری مبارزه خواهد کرد.
وی سومین نکته موردتوجه امام خمینی(ره) را از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی مخالفت با صهیونیسم اعلام و بیان کرد: امام خمینی(ره) مبارزه به جنایت‌های صهیونیسم را از نخستین مطالبات خود مطرح کرده و از ابتدای شکل‌گیری این نظام کودک کش از نیت و ذات آن باخبر بود و با آن مبارزه کرده و مخالف آن بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم در پایان تأکید کرد: امروز نیز این سه نکته از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی بوده و بر سر آن هیچ مماشاتی با هیچ قشر و جماعتی ندارد و سرلوحه تمام اقدامات کشور است.
انتهای پیام/