شهدای شاخص به مردم معرفی شوند/ آشنایی جوانان با شهدا از گام‌های موثر جهاد تبیین است
شهدای شاخص به مردم معرفی شوند/ آشنایی جوانان با شهدا از گام‌های موثر جهاد تبیین است
ملایی با تأکید بر ثبت وقایع زندگی عالم شهید مجتبی صالحی به‌عنوان شهید شاخص شهر مقدس قم گفت: شهدا باید به‌عنوان الگویی به نسل جوان معرفی شوند و نسبت به تکریم آنان اهتمام ویژه داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در حاشیه دیدار با خانواده عالم شهید سید مجتبی صالحی خوانساری با تأکید بر سفارش مقام معظم رهبری بر تکریم نام و یاد شهدا و همچنین تشریح پیام شهدا اظهار داشت: شهدا به‌عنوان الگو باید به نسل جوان کودک و نوجوان معرفی شود.
وی حضور خانواده ها در گلزار شهدا و زیارت شهدا را توصیه کرد و افزود: شهدایی مانند شهید صالحی باوجودآنکه شهید شاخص سال نام‌گرفته اما هنوز به‌خوبی به جامعه معرفی نشده و باوجود کرامات و ارادات بسیاری از عاشقان ولایت در داخل و خارج از ایران فضای مناسب برای حضور مردم در مزار این شهید فراهم نشده است.


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم تصریح کرد: متأسفانه هنوز مکان و معبری نیز به نام این شهید نام‌گذاری نشده و خانواده این شهید بزرگوار نسبت به این موضوع گلایه داشته و به‌حق است زیرا این شهید در حوزه خدمتگزاری محور بوده و کارهای زیادی به نام و با محوریت ایشان ثبت‌شده است.
وی ادامه داد: نحو زندگی این شهید و اقدامات وی در حل مشکلات مردم و ارائه خدمات نیاز است ثبت شود و در قالب داستان برای جوانان روایت شود و کتاب زندگانی وی نوشته شود و روایت کنندگان دفاع مقدس مستند و فیلمی از این شهید تهیه کنند.
دکتر ملایی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا و خدمت‌گزاران حقیقی نظام به‌دور از تکلف و تجمل زندگی می‌کردند و این شهید نیز در پایین‌ترین قسمت شهر زندگی کرده و درعین‌حال منشأ خیرات زیادی در دوران حیات و بعد از حیات خود بوده است.
انتهای پیام/