نیاز به کار فرهنگی در زمینه حفظ فضای سبز داریم
نیاز به کار فرهنگی در زمینه حفظ فضای سبز داریم
قراچورلو بیان کرد: با تصویب لوایح و قوانینی در شورای شهر و کار کارشناسی و فرهنگ‌سازی مناسب باید زمینه تشویق مردم به سمت ایجاد فضای سبز در منازل و جلوگیری از قطع درختان را فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، زین‌العابدین قراچورلو با بیان اهمیت و لزوم گسترش فضای سبز شهری اظهار داشت: درخت و درختکاری با توجه به شهرسازی‌های نوین و ساخت‌وسازهایی که در مناطق شهری انجام می‌شود موضوع مهمی بوده که در شرایط کنونی اهمیت آن دوچندان می‌شود.

وی با مقایسه شهرسازی‌های دهه‌های گذشته با حال حاضر ایران گفت: خانه‌های قدیمی، ویلایی طراحی می‌شده و ایجاد فضای سبز و درختکاری برای استفاده از سایه و اکسیژن آن و همچنین افزایش لطافت و شور زندگی یکی از الزامات آن بوده است.

قراچورلو با بیان اینکه اختصاص یک روز و یا هفته به درخت و درختکاری در سال بسیار کم است، خاطرنشان کرد: با توجه به معضلات شهری و تأثیرات ایجاد فضاهای سبز در روحیه و افکار مردم توجه به توسعه فضای سبز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اختصاص یک روز و یا یک هفته برای این مهم کم است.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه ایجاد و گسترش فضای سبز شهری در میان مردم گفت: هر شهروندی باید احساس مسئولیت کرده و در منزل و فضای زندگی‌اش درخت بکارد تا شاهد اثرات آن را در زندگی و فضای شهری که در آن ساکن است، باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با گلایه از حذف فضای سبز منازل ابراز کرد: متأسفانه افرادی ایجاد فضای سبز شهری را فدای مال‌اندوزی کرده و اختصاص فضایی برای کاشت درخت را در ساخت‌وسازها مدنظر نمی‌گیرند، درحالی‌که ایجاد حیاط در خانه فضایی گرم و صمیمی را برای افراد و ساکنان آن خانه فراهم می‌کند.

قراچورلو بیان کرد: با تصویب لوایح و قوانینی در شورای شهر و کار کارشناسی و فرهنگ‌سازی مناسب باید زمینه تشویق مردم به سمت ایجاد فضای سبز در منازل و جلوگیری از قطع درختان را فراهم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در زمینه درختکاری و توسعه فضای سبز شهری بیشتر مشکل فرهنگی بوده و نه قانونی، مطرح کرد: باید اعتقاد و باور برای حفظ و ایجاد فضای سبز و عدم قطع درختان با کار فرهنگی در بین مردم ایجاد شود.

قراچورلو با اشاره به مصوبات امسال شورای اسلامی شهر در ارتباط با بام سازی گفت: این مصوبه در شرایط کنونی شهر و کمبود فضاهای سبز می‌تواند در ایجاد منظر شهری زیباتر کارآمد بوده و بخشی از اشتباهات شهرسازی را جبران کند.

وی در پایان با تأکید بر ترغیب و تشویق شهروندان به بام سازی از سوی مسئولان شهری خاطرنشان کرد: با انجام این کار مردم از فضاهای سبز بیشتری بهره‌مند شده و در جهت ایجاد فضای سبز گام مؤثری خواهد بود