توجه به مناطق محروم و قدیمی قم از برجستگی‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری قم است
توجه به مناطق محروم و قدیمی قم از برجستگی‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری قم است
امیرآبادی با اشاره به توازن منطقه‌ای مناسب در بودجه سال 98 شهرداری قم اظهار داشت: رسیدگی به مناطق محروم و قدیمی قم از برجستگی‌های بودجه سال 98 شهرداری قم است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم ، احمد امیرآبادی فراهانی در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ شهرداری قم نکات مثبت و امیدوارکننده‌ای وجود دارد.

وی افزود: به توازن منطقه‌ای در بودجه سال ۹۸ شهرداری توجه مناسبی شده و رسیدگی به مناطق محروم و قدیمی قم از برجستگی‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری قم است، نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری قم که ۸۰ به ۲۰ است بسیار امیدوارکننده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: روش بودجه‌نویسی شورای شهر روش سنتی و افزایشی بوده و باید در سال‌های آینده به سمت عملیاتی شدن حرکت کند، شفافیت بودجه و انضباط مالی بودجه سال ۹۸ شهرداری قم کاملاً مشهود و مشخص است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از ویژگی‌های مثبت بودجه سال ۹۸ شهرداری گفت: افزایش اختیارات شهردار در انجام معاملات از ویژگی‌های مشخص و ارزنده بودجه سال آینده شهرداری قم است، در مجلس شورای اسلامی امسال برای اولین بار بعد از ۴۰ سال به بودجه شرکت‌های دولتی رسیدگی شد، بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه‌های دولتی در اختیار شرکت‌های دولتی است.

امیرآبادی ادامه داد: حیاط‌ خلوت دولت، شرکت‌های دولتی و حیات خلوت شهرداری نیز سازمان‌های وابسته بوده که باید نظارت ویژه‌ای بر عملکرد و هزینه کرد آن‌ها انجام شود، بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی سازمان‌های وابسته به شهرداری رقم قابل‌توجهی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف دیون دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها در بودجه سال ۹۸ کشور قطعی شده و عدد قابل‌توجهی نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است، در بودجه سال ۹۸ کشور فاینانس مناسبی برای شهرداری‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی فرودگاه قم به نام شهرداری قم در بودجه سال ۹۸ کشور تخصیص داده‌شده و به‌زودی با اعلام آمادگی یک بانک خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مسئولان در اسرع وقت مبحث معارضین فرودگاه قم را برطرف کنند. برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم کارهای نهایی صورت گرفته و احتمالاً این اتوبوس‌ها در روزهای پایانی امسال وارد قم می‌شود.