امکان کاشت ۳۰۰ هزار درخت با همکاری خانواده‌های قمی
امکان کاشت ۳۰۰ هزار درخت با همکاری خانواده‌های قمی
آتش زر با تأکید بر مشارکت مردم در امر توسعه فضای سبز عنوان کرد: مسئولان باید مردم را به کاشت درخت و توسعه فضای سبز تشویق کنند، اگر امروز هر خانوار قمی حداقل یک درخت در خانه‌اش بکارد نزدیک به ۳۰۰ هزار درخت در قم کاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با بیان اهمیت کاشت درخت و درختکاری در دین مبین اسلام اظهار داشت: در بیان اهمیت این مهم، همین بس که رسول مکرم اسلام(ص) بارها اصحاب و صحابه خود را بر این امر توصیه کرده و حضرت علی(ع) بیشتر عمر خود را درراه کاشت درخت و ایجاد نخلستان صرف کرده است.

وی با اشاره به توصیه‌هایی دین مبین اسلام بر کاشت درخت و درختکاری، افزود: عمده‌ترین کار مولا علی(ع) در دوران ۲۵ سال سکوت، کاشت درخت و حفر چاه در اطراف مدینه و مسجد شجره بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بهترین دارو برای آرامش روحی مردم و جامعه را توسعه فضاهای سبز شهری دانست و خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید درختانی مثمر، سازگار با کم‌آبی و شوری خاک و همچنین سازگار با ای سی بالا را برای کاشت در مناطق انتخاب کنند.

آتش زر با یادآوری شرایط مختلف مناطق برای درختکاری ابراز کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولان دریاچه ارومیه برای انتخاب گونه‌های سازگار با شرایط آن می‌تواند الگویی برای انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب در استان قم باشد.

وی با تأکید بر مشارکت مردم در امر توسعه فضای سبز عنوان کرد: مسئولان باید مردم را به کاشت درخت و توسعه فضای سبز تشویق کنند، اگر امروز هر خانوار قمی حداقل یک درخت در خانه‌اش بکارد نزدیک به ۳۰۰ هزار درخت در قم کاشته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به تغییر سبک زندگی و زندگی آپارتمان‌نشینی در دوره کنونی تأکید کرد: باید مردم را به کاشت و پرورش گیاهان آپارتمانی ترغیب کنیم، اگر هر فرد حداقل یک مترمربع از فضای خانه‌اش را به گلدان‌هایی مناسب با فضا اختصاص دهد ازنظر تولید اکسیژن و ارتقاء کیفیت روانی جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

آتش زر توسعه فضای سبز شهری به‌ویژه کاشت درختان مثمر را مورد تأکید قرار داده و ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله به‌زودی شاهد جامعه‌ای خواهیم بود که همه اطراف‌ و اکناف آن فضای سبز باشد.

وی در پایان با اشاره به باغاتی که در اطراف شهر قم از بین رفته‌، گفت: در حال حاضر شاید در داخل شهر امکانی برای توسعه فضای سبز شهری نباشد اما امکان ایجاد حلقه مناسب فضای سبز در اطراف شهر بوده و خوشبختانه شهرداری بخش زیادی از کمربند سبز را به اتمام رسانده است.