تفکر خادمی باید از هیئت و مسجد به جوانان آموزش داده شود
تفکر خادمی باید از هیئت و مسجد به جوانان آموزش داده شود
ملایی با تأکید بر محور قرارگرفتن مساجد و هیئات مذهبی در فراهم‌شدن امکان حضور مردم در حل مشکلات جامعه گفت: باید مسجد و هیئات مذهبی بستری برای مشارکت فعال مردم و جوانان در مدیریت شهر شده و تفکر خادمی در این مکان به جوانان آموزش داده شود.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی با حضور در مراسم افطاری هیئت خادم‌الرضا (ع) ضمن تشکر از برپایی ضیافت افطاری با حضور اقشار مختلف مردم اظهار داشت: خادم بودن در مکتب اهل‌بیت (ع) کسوت بزرگی است و از سوی دیگر یک تفکر مدیریتی به شمار می‌رود.

وی افزود: کسانی که در هر جایگاه و مسئولیتی خود را خادم مردم دانسته و این کسوت خدمت به مردم را در راستای قرب الهی و رضایت پروردگار انجام می‌دهند بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: بسیاری از شهدای شاخص ما از جمله سردار شهید سلیمانی که در عرصه میدان حضور پررنگی داشت، تفکر خادمی را با خود همراه می‌کردند و همین امر سبب می‌شد تا بسیاری از افراد به سمت آنان جذب شوند.

وی تصریح کرد: خداوند عزت و کرامت را به کسانی عطا خواهد کرد که خود را وقف خادمی مکتب تشییع، قرآن و مردم می‌کنند.

دکتر ملایی سپس با اشاره به مشکلات متعدد مناطق کم‌برخوردار تصریح کرد: باید تلاش شود تا با محوریت مساجد و هیئت‌های مذهبی این مشکلات حل شده و مردم مشارکت فعالی در مدیریت شهر داشته باشند.

وی با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری بر فراهم‌کردن بستر مناسب برای حضور مردم بیان کرد: هیئت بهترین بستر برای جمع‌کردن مردم برای حل مشکلات جامعه است؛ زیرا این مردم هستند که مستقیم با مشکلات مواجه بوده و می‌توانند بهترین راهکار را نیز ارائه دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: باید در جامعه اسلامی به‌خصوص شهر قم که مادر انقلاب نامیده می‌شود پایگاه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی هیئات مذهبی و مساجد باشد و نسل جوان در سایه مسجد و هیئت برای حضور فعال در جامعه تربیت شود.

وی در پایان بیان کرد: انقلاب از مسجد و هیئت آغاز شده و تداوم مقتدرانه آن نیز باید از همین مسیر ادامه پیدا کند و نسل انقلابی و جوان ما تحت تربیت اسلامی و دینی مساجد با تفکر خادمی آماده حضور در جامعه شوند.

انتهای پیام/