مخالفت دانشگاه امام صادق(ع) با تهاتر زمین با باغ سالاریه
مخالفت دانشگاه امام صادق(ع) با تهاتر زمین با باغ سالاریه
عضو شورای شهر قم وضعیت باغ سالاریه را موردتوجه قرار داد و گفت: در حال حاضر ۴ هکتار از باغ سالاریه باقی‌مانده و امید می‌رود مجموعه دانشگاه امام صادق(ع) با تهاتر این باغ با زمین دیگری موافقت کند، اما متأسفانه مسئولان این دانشگاه با هرگونه تهاتری مخالفت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری با اشاره به اهمیت توجه به درختکاری و فضای سبز اظهار داشت: در آموزه‌های دینی تأکید ویژه‌ای بر روی مسئله درختکاری شده است.
وی افزود: متأسفانه بخش عمده‌ای از فضای شهری قم در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از بین رفته است، بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی قم، باغات شهر قم را از بین برده و به جای آنها ساختمان‌سازی کرده‌اند.
عضو شورای شهر قم تأکید کرد: مقام معظم رهبری در اسفند ۹۳ نسبت به از بین رفتن باغات قم هشدار داده و تأکید کردند که هیچ نهادی به بهانه احداث مدارس علمیه، مراکز علمی، تحقیقانی و یا شهربازی و ساختمان‌سازی حق از بین بردن و تغییر کاربری باغات را ندارد.
مسگری خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ ورود جدی برای مقابله با نابودی باغات و فضای سبز باقی‌مانده قم کرده است، ایجاد سطوح و بام سبز یکی از رویکردهای مهمی بوده که از سال ۹۸ در شهر قم اجرا می‌شود، شهرداری قم در مسئله عوارض تخفیفات ویژه‌ای برای شهروندان در اجرای بام سبز قائل خواهد شد.
وی با اشاره به نقش شهروندان در توسعه سرانه‌های سبز قم ابراز کرد: فضای سبز حاشیه معابر و خیابان‌های شهر قم از ظرفیت‌های مهمی بوده که متولی آن شهروندان بوده و می‌توانند با حفظ و توسعه درختکاری در سطح معابر قم سرانه‌های سبز را افزایش و بهبود وضعیت زیست‌محیطی قم دخیل باشند.
عضو شورای شهر قم گفت: اهدای نهال و درختچه‌های کوچک توسط شهرداری به آپارتمان‌های شهر قم یکی از برنامه‌هایی بوده که همزمان با هفته منابع طبیعی در قم آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، متأسفانه قوانین نابودی فضای سبز شهری ناقص بوده و قدرت بازدارندگی ندارد.
مسگری عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر برای حفظ معدود باغات قم آماده هرگونه تهاتری با هر نهاد و موسسه‌ای است، کاشت درخت در حاشیه بلوار ۹ کیلومتری بلوار آیت‌الله بروجردی یکی از اقدامات ارزنده‌ای بوده که می‌تواند در تغییر فضای کالبدی و تلطیف هوای منطقه خشک پردیسان مؤثر واقع شود.
وی وضعیت باغ سالاریه را موردتوجه قرار داد و گفت: در حال حاضر ۴ هکتار از باغ سالاریه باقی‌مانده و امید می‌رود مجموعه دانشگاه امام صادق(ع) با تهاتر این باغ با زمین دیگری در بلوار پیامبر اعظم(ص)موافقت کند ، اما متأسفانه مسئولان این دانشگاه با هرگونه تهاتری مخالفت کرده‌اند.