طرح آرامش بهاری اوقاف موجب ارتباط وثیق‌تر مردم با بقاع متبرکه شده است
طرح آرامش بهاری اوقاف موجب ارتباط وثیق‌تر مردم با بقاع متبرکه شده است
امراللهی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری که اداره کل اوقاف و امور خیریه متولی آن است و در بقاع متبرکه به اجرا می رسد؛ موجب شده در ایام تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای احیای ارتباط مردم با بقاع متبرکه ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، روح‌الله امراللهی با اشاره به نقش بقاع متبرکه در سطح جامعه اظهار کرد: مزار نورانی امامزادگان از دیرباز محلی برای آمد و شد خانواده ها بود، تا جایی که حتی کودکان نیز به دلیل نداشتن محدودیت برای بازی از اینکه به چنین مکانی می رفتند رضایت داشتند.

وی افزود: با توجه به برخی مشکلات متولیان این بقاع متبرک مجبور شدند برای حفاظت از این اماکن نسبت به ایجاد دیوارهایی اطراف آنها اقدام کنند و این مسئله موجب شد تا حدودی فاصله ای بین مردم و بقاع متبرکه ایجاد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: طرح آرامش بهاری که اداره کل اوقاف و امور خیریه متولی آن است و در بقاع متبرکه به اجرا می رسد؛ موجب شده در ایام تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای احیای ارتباط مردم با بقاع متبرکه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: برخی علل موجب شده بود کودکان و نوجوانان که در گذشته همراه والدین به مسجد می آمدند از این مکان فاصله بگیرند اما اجرای طرح های این چنینی که کودکان را کانون توجه قرار می دهد موجب می شود خانواده ها با آسودگی خیال کودکان و نوجوانان خود را به مساجد بیاورند.

امراللهی تصریح کرد: در فضاهای معنوی باید فضا را به گونه ای طراحی کنیم که این مکان ها پاسخگوی نیاز همه گروه های سنی و اقشار جامعه باشد که چند سالی است اداره کل اوقاف و امور خیریه قم به اجرای چنین طرحی روی آورده است.

وی عنوان کرد: در طرح آرامش بهاری بسته های معنوی تهیه شده که پیام هایی را در قالب بازی به کودکان ارائه می دهد و همین رویکرد موجب شده شمار بسیاری از خانواده ها و زائران این اماکن را برای گردش در ایام نوروز انتخاب کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم اضافه کرد: طرح آرامش بهاری موجب شد یکبار دیگر خانواده ها با بقاع متبرکه آشتی کنند و خوب است که این طرح به صورت فصلی اجرا شود تا جامعه ما با هویت ‌ تر شود