پروژه جدیدی در قم تا بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام کلید نمی‌خورد
پروژه جدیدی در قم تا بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام کلید نمی‌خورد
قراچورلو عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای پنجم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام جدی داشته و تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی به بهره‌برداری نرسد پروژه جدیدی در شهر قم آغاز نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، زین‌العابدین قراچورلو در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی شورای شهر قم، با اشاره به نقش شورای شهر قم اظهار داشت: در سال‌های گذشته تلاش شورا بر توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهری و کاستن از حجم فاصله‌های ایجادشده درزمینه‌های مختلف در هشت منطقه مختلف قم بوده است.
وی با انتقاد از فاصله گرفتن شوراهای شهر و روستا از ظرفیت‌های اصلی خود افزود: اهمیت شوراها در قانون اساسی، حکمرانی مردم به مردم بوده که لازمه زندگی اجتماعی و جامعه است، متأسفانه در حال حاضر این وضعیت در شورای شهر وجود نداشته و فاصله زیادی بین ظرفیت واقعی شوراها با آنچه امروز وجود داشته مشاهده می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: فلسفه اصلی شورا در رسیدگی دقیق به مشکلات شهروندان به‌صورت جامع و دقیق است، ازآنجایی‌که اعضای شورا اطلاع دقیق‌تری از شهر و محلات مختلف شهری دارند در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری بسیار کارآمدتر از مسئولان ملی و حتی استانی غیربومی هستند.
قراچورلو با انتقاد از ادامه روند تنگ‌نظری نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نهاد مردمی شورا گفت: متأسفانه با تنگ‌نظری‌های نمایندگان مجلس، شورای شهر در عمل به شورای شهرداری و سازمان‌های تابعه تبدیل‌شده و حیطه مسئولیت‌های آن بسیار کاسته شده است.
وی با بیان برخی از اقدامات مهم شورای دوره پنجم خاطرنشان کرد: ابقای شهردار در راستای تثبیت مدیریت برای پیشبرد اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله از اقدامات مثبت شورای شهر در دوره جدید مدیریتی بوده است، با ابقای شهردار قم پروژه‌های قبلی بدون اینکه وقفه‌ای در آن ایجادشده دنبال می‌شود، همچنین شورای پنجم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام جدی داشته و تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی به بهره‌برداری نرسد پروژه جدیدی در شهر قم آغاز نمی‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: وظیفه نهایی شورای شهر بر مدیریت یکپارچه و جامع شهری بوده اما در وضعیت امروز به دلیل کاستن از اختیارات شورای شهر قدرت اعمال‌نظر و نظارت برنهادهای خدمات‌رسان شهری مانند برق، گاز، آب و فاضلاب و غیره عملاً ازدست‌رفته است.
وی با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری قم گفت: از مجموعه بودجه شهرداری قم در سال ۹۸، ۳۵۶ میلیارد از محل صدور پروانه ساختمانی و مابقی از سایر موارد مانند ارزش‌افزوده، فروش بنزین، سرمایه‌گذاری و محل‌های دیگر تأمین می‌شود، صدور پروانه مهم‌ترین محل درآمدهای نقدی شهرداری را شامل می‌شود.
انتهای پیام/