فرهنگسرا و مسجد رقیب یکدیگر نیستند
فرهنگسرا و مسجد رقیب یکدیگر نیستند
سبحانی اظهار داشت: ما فضای فرهنگی خیلی کم داریم و سازمان فرهنگی اقدامات مناسبی در رفع این مهم انجام داده است، اما باید دقت شود که مسجد سنگر بوده و نباید تضعیف شود، با تقویت مساجد و ایجاد مراکز فرهنگی در سطح شهر باید این دو را مکمل یکدیگر قرار داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر قم در بازدیدی به بررسی مشکلات و ظرفیت‌های فرهنگسراها و دیگر اماکن فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم پرداختند.

در این بازدید عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر رئیس شورای استان قم، حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر و علیرضا احمدی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر قم به همراه ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم حضور داشتند که فرهنگسراهای کوکب و خانواده و سالن ورزشی شهید شیرازی موردبررسی میدانی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری را رو به رشد و بهبود دانست و گفت: ما هرچه بحث مراکز فرهنگی و فرهنگسراها را توسعه دهیم به اهداف فرهنگ شهروندی نزدیک‌تر می‌شویم، خیلی از مشکلات به دلیل فرهنگ ضعیف شهروندی است و یکی از اهداف شهرداری، فرهنگ‌سازی در سطح شهر است.

سید مجتبی سبحانی تأکید کرد: خیلی از مسائل را با توسعه فرهنگسراها می‌توان به نسل‌های دیگر منتقل کرد تا فرهنگ غنی شکل بگیرد، اما رویه کار شهرداری به ساخت‌وساز و عمران شهری رفته و از فرهنگ شهروندی عقب‌مانده است، هرچند سازمان فرهنگی شهرداری اخیراً در این مسیر حرکتی را شروع کرده اما کار زیادی لازم است که باید مبانی خوبی برای آن گذاشته شود و یکی از این مبانی توسعه فرهنگسراهاست.

وی اضافه کرد: ما فضای فرهنگی خیلی کم داریم و سازمان در اقدام خوبی، مراکز شهرداری را از بخش خصوصی بازپس‌گیری کرده است، اما باید دقت شود که مسجد سنگر بوده و نباید تضعیف شود، با تقویت مساجد و ایجاد مراکز فرهنگی در سطح شهر باید این دو را مکمل یکدیگر قرار داد؛ چون هیچ رقابتی بین این دو وجود ندارد و اگر چنین احساسی به وجود بیاید، هردو ضعیف می‌شود.