مشکلات اقتصادی و عدم پشتیبانی دولت دو معضل اصلی شهرداری است
مشکلات اقتصادی و عدم پشتیبانی دولت دو معضل اصلی شهرداری است
جلالی با اشاره به مهم‌ترین معضلات پیش روی شورای شهر، اظهار داشت: در حال حاضر شورا از یک‌سو با مشکلات و نوسانات شدید اقتصادی، عدم پشتیبانی دولت و همچنین کاهش مستمر و دامنه‌دار اختیارات روبه‌رو است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

رئیس شورای شهر قم در این جلسه، با اشاره سالروز تشکیل شورای پنجم افزود: شورای شهر نهادی بوده که به‌صورت مستقیم از اراده مردم و عموم شهروندان برخاسته است.

عبدالله جلالی ادامه داد: قرارگیری در نهاد شورا در حقیقت یک اعتماد و امانت عمومی بوده که باید قدردان آن بود، شهروندان مطالبات به حقی دارند که شورا تمام تلاش خود را برای رسیدن

شورای شهر قم تلاش کرده تا چرخ توسعه در شهر متوقف نشود، باوجود تمام ضعف‌ها و مشکلات، هدف‌گذاری شورای شهر در راستای خدمت، تحول و توسعه است.

جلالی عنوان کرد: قم با برخی عقب‌افتادگی‌ها روبه‌رو بوده که باید نسبت به جبران آن‌ها گام برداشته شود، توسعه متوازن شهر هدف اصلی شورای شهر قم در تصمیم‌گیری و تصویب مصوبات است.

وی مهم‌ترین معضلات پیش روی شورای شهر را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: در حال حاضر شورا از یک‌سو با مشکلات و نوسانات شدید اقتصادی، عدم پشتیبانی دولت و همچنین کاهش مستمر و دامنه‌دار اختیارات روبه‌رو است.

رئیس شورای شهر قم تأکید کرد: اداره روزانه شهر قم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه روی دست شهرداری می‌گذارد که ۲۰ درصد از بودجه سالانه شهرداری را شامل شده و ۸۰ درصد بودجه شهرداری در پروژه‌های عمرانی صرف می‌شود.

وی ادامه داد: رضایتمندی مردم هدف نهایی شورای شهر است، مشارکت شهروندان و ارائه پیشنهادات و انتقادات دو محور مهم در بالندگی و پویایی شورای شهر است.