تعیین ردیف بودجه خاص برای بزرگداشت روز قم
تعیین ردیف بودجه خاص برای بزرگداشت روز قم
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: از سال آینده یک ردیف خاص در بودجه شهرداری قم برای روز قم در نظر گرفته می‌شود، امسال برنامه روز قم در سطح استانی برگزار می‌شود، ولی در سال‌های آینده به دنبال بزرگداشت آن در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن مالکی نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به بزرگداشت شهدای قم اظهار کرد: سال آینده یادواره شهدای استان برگزار می‌شود، برنامه‌هایی در این زمینه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شهر قم دومین شهر زیارتی کشور است و این شهر یک شهر دانشگاهی هم محسوب می‌شود، کمتر به دانشگاه‌های قم و دانشگاهیان پرداخته شده است و در روز قم باید این ظرفیت نیز معرفی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: موسسات فرهنگی در شهر قم بیشتر به اجرای برنامه‌ها در خارج از قم می‌پردازند و نباید از برنامه‌های فرهنگی در قم غافل شد.

مالکی نژاد ریاست ستاد روز شهر قم را بر عهده شهردار این شهر دانست و تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده خواهد شد، دبیری ستاد بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم است. به دنبال کار تبلیغاتی در روز قم نیستیم و باید در این روز به خدمات اجتماعی در شهر پرداخته شود، مردم در این شرایط به این خدمات نیاز دارند.

وی ادامه داد: ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود پرخیر و برکت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم به عنوان روز قم در شورای اسلامی ای شهر پیشنهاد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: برای ایجاد نمادهای خاصی از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در ورودی‌های شهر قم تلاش می‌کنیم، البته این ورودی‌ها در اختیار شهرداری نیستند.

مالکی نژاد با اشاره به مدت زمان برگزاری برنامه‌های روز قم اظهار کرد: برنامه‌های این روز در طول یک هفته برگزار می‌شود و در این مناسبت نخبگان قم را معرفی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از سال آینده یک ردیف خاص در بودجه شهرداری قم برای روز قم در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: امسال برنامه روز قم در سطح استانی برگزار می‌شود، ولی در سال‌های آینده به دنبال بزرگداشت آن در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.