شهر را نمی توان سلیقه ای اداره کرد
شهر را نمی توان سلیقه ای اداره کرد
جلالی با گلایه‌مندی از صحبت‌های امام‌جمعه پردیسان، اظهار داشت: جای تعجب بوده که از تریبون نماز جمعه که باید فریاد قانون سر داده شود موارد خلاف واقع و قوانین مطرح می‌شود که باید بدانند شهرداری تابع ضوابط شهرسازی و بر اساس قوانین عمل می‌کند و شهر را نمی توان سلیقه ای اداره کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی در یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام عزاداری سیدالشهدا، شهرداری ستادی در این زمینه برای خدمتگزاری بهتر تشکیل داده است.
وی با بیان اینکه باید در قم به علت مذهبی بودن در ایام محرم تدابیری اندیشیده شود تا شأن و جایگاه آن حفظ شود، ابراز کرد:با نصب المان‌های مناسب و در نظر گرفتن محیط‌های شهری مناسب بر اساس جایگاه قم باید خدمتگزاری مناسبی به عزاداران انجام داد.
رئیس شورای شهر قم نظافت ظهری و جمع‌آوری پسماند در ایام محرم را مورد توجه قرارداد و عنوان کرد: درخواست داریم مسئولان ایستگاه‌های صلواتی برای دریافت مجوزهای لازم مراجعه کنند تا علاوه بر جلوگیری از به وجود آمدن وضعیت‌های نامناسب تدابیر لازم برای این ایستگاه‌های صلواتی اندیشیده شود.
وی با تأکید بر برگزاری انتخابات اعضای هیئت‌رئیسه شورای شهر دوره پنجم در سال سوم یادآور شد: ترکیب هیئت‌رئیسه با دو تغییر روبرو بود مسگری و قراچورلو جایگزین اسلامی و مالکی نژاد در این هیئت‌رئیسه شدند.
جلالی با گلایه‌مندی از صحبت‌های امام‌جمعه پردیسان تصریح کرد: جای تعجب بوده که از تریبون نماز جمعه که باید فریاد قانون سر داده شود موارد خلاف واقع و قوانین مطرح می‌شود که باید بدانند شهرداری تابع ضوابط شهرسازی و بر اساس قوانین عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه محوطه‌های مجتمع‌های مسکونی مشاعات مالکین بوده و شهرداری حق مداخله ندارد، یادآور شد: برای هرگونه تخلف عمرانی پروانه تخلفات تشکیل می‌شود با آن‌ها برخورد می‌شود.
رئیس شورای شهر قم با اشاره به نقش حمایتی شورا و شهرداری از مساجد شهر اضافه کرد: مجموعه شورا و شهرداری همواره پشتیبان مساجد بوده و برای آنان سنگ تمام گذاشته‌اند چراکه معتقدیم مساجد محل اجتماع مردم و خیرین بوده و باید تقویت شود.
وی انتقاد از برخی اظهار نظرهای خلاف واقع درباره مدیریت شهری اظهار داشت:اقدامات در پردیسان به عهده اداره کل راه و شهرسازی بوده و وظایف شهرداری در این منطقه مشخص است و برخی ادبیات زیبنده برخی افراد نیست.
جلالی با بیان اینکه هرکجا مدیریت شهری تخطی داشته باید با آن برخورد شود، ابراز کرد: نمی‌توان شهر را سلیقه‌ای اداره کرد و شاید خیلی موارد را دوست داشته باشیم که انجام دهیم ولی ضوابط شهری این اجازه را به ما ندهد.