حذف نام شهدا از معابر؛ اقدام کار بدخواهان نظام بود
حذف نام شهدا از معابر؛ اقدام کار بدخواهان نظام بود
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: متأسفانه در روزهای گذشته شاهد حذف نام شهید و شهدا از برخی از تابلوهای معابر و کوچه‌ها در سطح شهر قم بوده‌ایم که این اقدام توسط بدخواهان نظام صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی عصر امروز در یکصد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز آتش‌نشانی و ایمنی اظهار داشت: کار در آتش‌نشانی و مباحث ایمنی اقدامی سخت و طاقت فرست که قم در شرایط مناسبی در این حوزه قرار دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرسنل آتش‌نشانی در حوادث جان خود را در معرض قرار داده تا جان دیگران را نجات دهند، ابراز کرد: سرعت در عمل و دقت در فعالیت‌های آتش‌نشانی بسیار حائر اهمیت بوده که نیازمند آموزش‌های لازم نیز است.

رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی در شهر قم در کمترین زمان در حوادث حضور دارند که توفیقاتی نیز به عینه در سرعت و دقت دارند که در حضور میدانی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی به عینه به سختی کار آنان پی برده شده است.

وی فرارسیدن روز سالمند را موردتوجه قرار داد و افزود: متأسفانه کشور به سمت پیری در حرکت است که قطعاً در آینده مشکلاتی در پی خواهد داشت و کشوری که جمعیت آن سالمند باشد در حوزه کار و تلاش با مشکل روبرو می‌شود.

جلالی با اشاره به حذف نام شهدا و شهید از معابر و شوارع در سطح شهر قم یادآور شد: متأسفانه در روزهای گذشته شاهد حذف نام شهید و شهدا از برخی از تابلوهای معابر و کوچه‌ها در سطح شهر قم بوده‌ایم که این اقدام توسط بدخواهان نظام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حذف نام شهدا هنر نیست و باید بدخواهان مطمئن باشند که این خیانت آنان به شهدا بی‌پاسخ نمی‌ماند، اضافه کرد: مطمئن باشید کسانی که برای مردم، انقلاب، نظام و اسلام جان خود را از دست داده‌اند در بین مردم عزیزتر خواهند شد و هیچ‌گاه پاک کردن نام شهدا منجر به حذف یاد شهدا نمی‌شود.

رئیس شورای شهر قم با درخواست از دستگاه‌های امنیتی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای شناسایی افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند، اظهار داشت: قم خاستگاه انقلاب بوده و نباید اجازه داد از قم برای معاندان نظام خوراک تأمین شود و از طرفی هم مردم باید هوشیار باشند که شهدا به گردن همه حق‌دارند و نباید از این مسائل به سادگی عبور کرد.

وی با اشاره به نگاه مجموعه شورا و شهرداری به حفظ نام و یاد شهدا خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شورای شهر نگاه ویژه‌ای در کمیسیون‌های فرهنگی و خدمات شهری نسبت به این موضوع بوده است و دشمنان بدانند نام‌گذاری شهدا در شوارع و معابر قم با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

جلالی با بیان اینکه خائنینی از بیرون قم اقدام به حذف نام شهدا کرده‌اند، یادآور شد: این خیال باطلی بوده که بتوان نام شهدا را آن‌هم از شهر قم که خاستگاه انقلاب است محو کرد و مطمئن باشید این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی ایمن نبودن مراکز تجاری قم را موردتوجه قرار داد و گفت: برای ایمنی مراکز تجاری به‌ویژه بازار قم که جز میراث فرهنگی بوده نگران هستیم و با آنکه می‌دانیم سازمان آتش‌نشانی در این زمینه تذکرات لازم را داده است که نیاز به مستندسازی است.