لزوم توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی به‌ جای توسعه خیابان‌ها
لزوم توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی به‌ جای توسعه خیابان‌ها
جلالی گفت: به میزانی که وسیله نقلیه شخصی توسعه پیدا می‌کند، خیابان‌ها قابل توسعه و‌ تعریض نیست و راهکار اصلی، توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و یکی از آنها اتوبوس است و در آینده نیز قطار شهری به آن‌ ملحق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی با اشاره به اینکه بحث حمل‌ و‌ نقل عمومی یکی از نیازها و مطالبات مردمی بوده که نقش بسیار موثری در بحث کنترل ترافیک دارد، اظهار داشت: توسعه حمل‌ و‌ نقل عمومی می‌تواند رضایت‌مندی مردم را حاصل کند و اتوبوس به لحاظ اینکه هزینه کمی برای شهروندان داشته خیلی مقرون به صرفه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: خوشبختانه با ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل‌ و‌ نقل عمومی، یک فضای جدیدی برای شهروندان ایجاد می‌شود که امیدواریم رضایت نسبی مردم را حاصل کند.

جلالی تصریح کرد: در آینده نزدیک هم بحث تغییرات خطوط حمل‌ و‌ نقل عمومی اتوبوس مدنظر است که بتواند با زمان مشخص و کمتری، اتوبوس‌های بیشتری در دسترس شهروندان باشد تا از این مزیت بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه چند نکته در‌ این‌ موضوع حائز اهمیت است، افزود: یکی اینکه مردم بیشتر از اتوبوس استفاده کرده که هزینه کمتری دارد و قطعاً استفاده بیشتر مردم سبب کاهش ترافیک شهر می شود و خیلی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم رفع می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: نکته دیگر اینکه این بوده که اتوبوس‌ها با سرمایه مردم خریداری شده است و انتظار این است که نهایت دقت را در بهره‌برداری و استفاده از این ظرفیت داشته باشند تا سرمایه شهر حفظ شود و این را هم بدانند که کیفیت سرمایش‌ و گرمایش و استفاده ویژه معلولین و جانبازان در این اتوبوس‌ها، یک محیط و خدمات متفاوتی را برای شهروندان بوجود خواهد آورد.

جلالی با بیان اینکه تمام تلاش شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری این بوده که متناسب با نیاز منابعی را اختصاص دهد تا بحث حمل‌ و‌ نقل عمومی توسعه یابد، خاطرنشان کرد: به میزانی که وسیله نقلیه شخصی توسعه پیدا می‌کند، خیابان‌ها قابل توسعه و‌ تعریض نیست و راهکار اصلی، توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و یکی از آنها اتوبوس است و در آینده نیز قطار شهری به آن‌ ملحق خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: هر آنچه که اتفاق می‌افتد با هماهنگی مجموعه شورا و شهرداری است و جلسات کارشناسی که در شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار می شود در راستای اختصاص منابع‌ و هدایت توان شهر به سمت نیازهای جامعه است.