احیای بافت‌های فرسوده قم بدون اصلاح طرح تفصیلی ممکن نیست
احیای بافت‌های فرسوده قم بدون اصلاح طرح تفصیلی ممکن نیست
جلالی اظهار داشت: درحالی‌که در طرح تفصیلی سایر کلان‌شهرهای کشور سطح در نظر گرفته‌شده برای اِشغال ۷۰ و ۷۵ درصد است ولی این میزان در قم ۴۰ تا ۵۰ درصد تعیین‌شده که به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی درجلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم، اظهار داشت: طرح تفصیلی قم به لحاظ طبقه‌ها و سطح اشغال برای کسانی که درمحدوده بافت‌های فرسوده ساکن هستند خیلی جاذبه ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: درحالی‌که در طرح تفصیلی سایر کلان‌شهرهای کشور سطح در نظر گرفته‌شده برای اِشغال ۷۰ و ۷۵ درصد است ولی این میزان در قم ۴۰ تا ۵۰ درصد تعیین‌شده که به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست.

جلالی یادآور شد: امروز اگر کسی بخواهد در حوزه ساختمان فعالیتی انجام دهد، بیش از هر چیز صرفه اقتصادی آن را محاسبه می‌کند، به همین علت اگر موضوع طرح تفصیلی قم را حل نکنیم در احیای بافت‌های فرسوده موفق نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نبود یک مدیریت واحد و یکپارچه را از دیگر دلایل عدم موفقیت طرح احیای بافت فرسوده قم ذکر کرد و گفت: باید در این زمینه فکر اساسی شود و دستگاه‌ها باهم متحد باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در خیلی از بافت‌های فرسوده قم حتی اگر شخص مالک هم آماده سرمایه‌گذاری باشد، بافت تاریخی که به‌صورت پهنه‌ای ایجادشده جاذبه ایجاد نمی‌کند، باید جلسه‌های بیشتری برگزار و برای بافت فرسوده در قم تدبیری اندیشیده شود و جاذبه‌های لازم را ایجاد و سرمایه‌ها را به این سمت هدایت کنیم.