افزایش تبادلات فرهنگی اجتماعی قم با دیگر شهرهای جهان
افزایش تبادلات فرهنگی اجتماعی قم با دیگر شهرهای جهان
امراللهی رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم بر افزایش تبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر قم با شهرهای هم هویت در جهان اسلام با هدف به بالندگی هرچه بیشتر و بهتر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، روح الله امراللهی با اشاره به نامگذاری «روز قم» اظهار کرد: قم قبل از اسلام هم وجود داشته ولی علت اوج گرفتن این شهر حضور شیعیان و منزلت پیدا کردن آن به دلیل وجوود حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم مهم ترین علت رشد معنوی این شهر را وجود حرم حضرت معصومه (س) دانست و افزود: ورود حضرت معصومه (س) به قم و بعد از آن تاسیس حوزه علمیه باعث شد قم به شهری جهانی تبدیل شود و گسترش مدارس علمیه هم به علت وجود این حرم مقدس است.

امراللهی با بیان اینکه تبادلات فرهنگی و معنوی قم بیش از یک شهر معمولی است، عنوان کرد: این شهرمرکز تبادلات فرهنگی در جهان اسلام است از این رو باید برای قم افق و چشم انداز دید و به فرصت های پیش رو توجه کافی کرد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد هویت یک شهر است و بعد از آن کالبد و ساختار آن که باید تعریف درستی داشته باشد.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه رشد و پیشرفت یک شهر در سایه مباحث اقتصادی است، ابراز کرد: اگر بعد اقتصادی شهر تقویت شود بدون شک فرصت ها نیز به نتیجه خواهند رسید.

امراللهی در ادامه خاطرنشان کرد: در روز قم باید فضای اجتماعی شهر معرفی و فضای اقتصادی تقویت شود و زمانی که بحث اقتصادی یک شهر را در نظر بگیریم به پویایی و تجدید پذیری کالبدی آن کمک کرده و از متروکه و فرسوده شدنش جلوگیری می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر شهری رها شود آسیب می بیند، گفت: موضوع روز قم در کمسیون فرهنگی شورا به نتیجه رسید و محل پیدایش آن شورا بود بنابراین شورای اسلامی شهر قم پیگیر است تا قم با شهرهای هم هویت در جهان اسلام تبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد تا به بالندگی هرچه بیشتر و بهتربرسد.