قدرت دولت‌ با شکل‌گیری شوراها کاهش یافته است
قدرت دولت‌ با شکل‌گیری شوراها کاهش یافته است
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: دولت‌ها پیشتر اشرافیت و اختیارات تام داشته‌اند، اما با تشکیل شوراها فضا عوض شده و قدرت آن‌ها کاسته شده است، بنابراین کم‌لطفی‌هایی را در این خصوص شاهد هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم در نشست هم اندیشی شهرداران و روسای شورای اسلامی کلانشهر ها در مشهد عنوان کرد: پاسخ این سوال که چرا دولتمردان به شوراهای شهرها بی‌مهری می‌کنند را باید از خود آن‌ها بپرسید اما یکی از دلایل آن این است که در گذشته و در دولت و خاص وزارت کشور، اختیارات تام بر روی شهرداری‌ها بوده است.

وی افزود:شاید فکر می‌کنند در گذر زمان از قدرت شوراها کاسته شده است و به همین خاطر شاید کم‌لطفی‌هایی صورت بگیرد که این مسئله سبب شده که نگاه از بالا به پایین ادامه داشته و گاهی بخواهند قدرت شورا را به نفع خود مصادره کنند. این نکته قابل توجه است که مدیریت شهری تمام بار شهر را به دوش می‌کشد و دولت از این منظر خاطرجمع شده است؛ چرا که دولت نگاه سیاسی دارد و شهرداری‌ها نگاه اجرایی دارند.

جلالی افزود: دولت‌ها پیشتر اشرافیت و اختیارات تام داشته‌اند، اما با تشکیل شوراها فضا عوض شده و قدرت آن‌ها کاسته شده است، بنابراین کم‌لطفی‌هایی را در این خصوص شاهد هستیم.

وی بیان داشت: مدیریت شهری‌ و شهرداری‌ها زحمات شهر را به دوش می‌کشند و دولت نیز از این بابت خیالش راحت است.