حمایت از بخش خصوصی گره‌گشای مشکل پارکینگ هسته مرکزی شهر قم است‌
حمایت از بخش خصوصی گره‌گشای مشکل پارکینگ هسته مرکزی شهر قم است‌
محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لزوم پارکینگ سازی در هسته مرکزی شهر قم، گفت: حمایت از بخش خصوصی گره‌گشای مشکل پارکینگ هسته مرکزی شهر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، محمود مسگری با اشاره به عملکرد شورا در مورد پیش‌بینی بودجه ۹۹ شهرداری قم، اظهار داشت: با توجه به برنامه پنج‌ساله‌ای که داشتیم، در شورا جلسات متعددی در کمیته‌های مختلف، کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق و جلسه رسمی شورا با هدف رسیدن به برنامه مذکور برگزار می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بودجه‌بندی شورا باید رویکرد عادلانه‌ای مدنظر قرار گرفته تا مناطق کمتر برخوردار و کم‌درآمد نیز به سمت بهتر شدن پیش بروند، گرچه ما در مناطق پردرآمد نیز محله‌های کم برخوردار داشته ولی برای سرعت بخشیدن به نوسازی و بهبود خدمات در مناطق کمتر برخوردار، بایستی به دنبال بودجه‌های ملی و استانی باشیم که این مهم همت مسئولان استانی را می‌طلبد و همچنین شورا نیز برای رفع این مشکل بایستی به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت اجرای پروژه‌های خدماتی و زیرساختی در این مناطق باشد.

مسگری افزود: عملکرد شورا در حوزه تملکات به دلیل محدودیت منابع موجود، اولویت تملک را برای پروژه‌های فاز پنج بلوار عمار یاسر، خیابان شهیدان برقعی و ادامه بلوار فردوسی قرار داده ولی به دلیل نوسانات شدید قیمت مسکن، دچار مشکلات عدیده‌ای در این زمینه شدیم ولی با وجود این مشکلات کار به‌ خوبی پیش رفته است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ به سال نهضت ساخت پارکینگ در شورا، گفت: متأسفانه در حوزه ساخت پارکینگ به‌ویژه در هسته مرکزی شهر مجموعه مدیریت شهری ضعیف عمل کرده است، در سال جاری با حضور سرمایه‌گذار خصوصی تنها شاهد ساخت پروژه پارکینگ چهارسو در هسته مرکزی شهر با ظرفیت ۴۰۰ دستگاه هستیم و این پروژه نیز در نیمه‌راه با مشکل تملک مواجه شده بود که با مرتفع ساختن مشکلات مذکور توسط شورا، ساخت پروژه در حال اجراست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: پروژه پارکینگ شهید کاظمی نیز دیگر پروژه نیمه‌تمام است که به دلیل به وجود آمدن مشکلات حقوقی و قضایی فعلاً کار ساخت آن متوقف‌شده و تنها عرصه آن جهت پارک خودرو در خیابان صفائیه استفاده می‌شود و امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات و مسائل قضایی پیش‌آمده در آینده نزدیک شاهد آغاز و اتمام این پروژه باشیم.

مسگری ابراز کرد: پروژه بعدی ساخت پارکینگ در خیابان امام خمینی(ره) روبروی اداره کل دارایی است که در یک زمین با مساحت حدود ۲۰۰۰ مترمربع توسط مالک یک پروژه تجاری به‌عنوان سرمایه‌گذار خصوصی اجرا شود و تعدادی از پارکینگ‌های آن بابت پارکینگ‌های تأمین نشده مجتمع تجاری سیرنگ به شهرداری واگذار خواهد شد.

وی یکی از موانع مهم در حوزه ساخت پارکینگ در قم را موانع موجود در طرح تفصیلی دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات پیش روی این نهضت مباحث جانمایی پارکینگ‌ها و موانع موجود در طرح تفصیلی است که بایستی یک بازنگری در این زمینه انجام می‌گردید، شورا نیز برای حل آن به سمت تملک اراضی و پلاک‌های بزرگ و ترجیحاً دولتی حرکت کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای نمونه کانون فرهنگی واقع در خیابان شهیدان فاطمی را می‌توان مورد اشاره قرارداد که اعیان آن متعلق به آموزش‌ و پرورش و عرصه آن در اختیار آستان مقدسه حضرت معصومه (س) است و با پیگیری‌ها و جلسات متعدد جهت تملک آن در حال رایزنی با ارگان‌های مذکور هستیم.