به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روحالله امراللهی با اشاره به حاشیههای ایجاد شده درباره اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) با خیابان شهید کیوانفر اظهار داشت: قم نیازمند ارادهای جدی برای حل مشکلات حوزه ترافیکی بوده و شورا اسلامی شهر قم و شهرداری قم به تنهای نمیتوانند این مشکلات را ساماندهی کنند.
وی ایستگاه قطار مرکزی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: متأسفانه از ایستگاه راهآهن قم در شرایط فعلی همه مردم شهر استفاده نکرده و باید دسترسیهای مناسبی برای آن تعریف شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم یکی از دسترسیهای آسان به ایستگاه راهآهن را خیابان زینبیه عنوان کرد و گفت: با ایجاد محور زینبیه علاوه بر تسهیل در دسترسی به راهآهن میتوانیم بسیاری از مسائل حاشیهنشینی و اجتماعی این منطقه را حل کنیم.
وی با تأکید بر شکلگیری خیابان زینبیه و ایجاد کاربریهای تجاری در این خیابان تصریح کرد: مسائل اجتماعی این محدوده با ساماندهی این خیابان و ایجاد کاربریهای تجاری قابلحل بوده و میتواند بسیاری از آسیبهای اجتماعی حاشیهنشینی را برطرف کند.
امراللهی اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید کیوانفر را احیاء کننده خیابان زینبیه دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این تقاطع علاوه بر کیفیتبخشی به این محدوده و ساماندهی ترافیک شهری، میتواند مشکلات دسترسی به راهآهن را نیز حل میکند.
وی با تذکر به مسئولان شهر برای حل اختلافنظرها در اجرای این پروژه تأکید کرد: چنانچه نتوانیم مسئله دسترسی به ایستگاه قطار را قبل از اتمام پروژه قطار سریعالسیر تهران به اصفهان حل کنیم باید شاهد از دست دادن ایستگاه و متروکه شدن آن باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر از دست دادن ایستگاه مرکزی قطار را یک خسارت جبرانناپذیر برای شهر ذکر کرد و ادامه داد: اجرای این پروژه نهتنها هویت این خیابان را تغییر نداده بلکه با ایجاد زمان مکث بیشتر، هویت تشرف خیابان را نیز تقویت خواهد کرد.
وی از خیابان امام خمینی (ره)بهعنوان یکی از کریدورهای اصلی شهر نام برد و افزود: باید بپذیریم که هویت ابتدایی این شهر خودرو محور نبوده و شخصیت تشرف آن به عابران پیاده بر میگردد.
امراللهی اهمیت اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید کیوانفر را تشریح کرد و گفت: این تقاطع بهصورت زیر سطح اجرا شده و فضای عابران پیدا را از خودرو جدا کرده و فرصت مکث مناسبی را به عابران میدهد.
وی نمونههای اجرا شده چنین طرحهایی را نام برد و تصریح کرد: نمونههای اجرا شده چنین طرحهایی را در میدان حسنآباد تهران و میدان امام علی اصفهان شاهد هستیم و به هیچعنوان هویت اصلی این خیابان دچار تغییر نخواهد شد.
اختلافات به ضرر مردم است/مبنای اجرای پروژه ها مطالبات مردمی است
برچسب ها
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم خبر داد: امکان برپایی بازارچههای موقت در ۱۳ بوستان شهری قم/برگزاری همایش ملی پیادهروی بانوان در قم
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم: صدور یکهفتهای پروانههای ساختمانی، مطالبه شورای اسلامی شهر قم است
رئیس کمیسیون برنامهوبودجه شورای اسلامی شهر قم: سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم/روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر میشود
امکان برپایی بازارچههای موقت در ۱۳ بوستان شهری قم/برگزاری همایش ملی پیادهروی بانوان در قم
نیازمند از راهاندازی سامانهای برای ثبتنام بانوان شاغل برای ساماندهی و حمایت خبر داد و گفت: 13 بوستان برای برپایی بازارچههای محلی مشخصشده و سازمان فرهنگی نیز بازگشایی دو مرکز آموزشی را برای کسبوکارهای خانگی را در دستور کار قرار داده است.
صدور یکهفتهای پروانههای ساختمانی، مطالبه شورای اسلامی شهر قم است
امرالهی با بیان اینکه شهرداری قم در پیادهسازی نظام شهرسازی الکترونیک و صدور برخط مجوزها هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد، اظهار داشت: صدور یکهفتهای پروانههای ساختمانی مهمترین هدف شورای اسلامی شهر در فرایند شهرسازی الکترونیکی است که بهخاطر مباحث حقوقی هنوز عملیاتی نشده است.
سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم/روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر میشود
اخوان با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه 3 میلیارد تومان و درمجموع یک هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر بوده و برای هر نفر در قم 10 میلیارد تومان بودجه عمرانی هزینه میشود و در کل 11 هزار میلیارد تومان در این حوزه تعیین بودجه شده است.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.