طرح احداث سطوح سبز اختیاری و بدون تحمیل هزینه به شهروندان است
طرح احداث سطوح سبز اختیاری و بدون تحمیل هزینه به شهروندان است
عضو هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به احیای طرح احداث سطوح سبز در سطح آپارتمان‌ها و منازل شهر قم گفت: طرح احداث سطوح سبز برای افزایش ملموس سرانه‌های سبز بدون هیچ‌گونه عارضه مالی برای شهروندان در قم اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی در هفتاد وپنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید برای بهبود وضعیت و سرانه‌های سبز شهری تدابیر ویژه‌تری اندیشیده شود. وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصرف آب گفت: از شاخصه‌های مهم این طرح کنترل آب‌های سطحی ساختمان و آپارتمان‌های شهری و مراقبت از پوسته این طرح است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم لایحه اخذ مجوز پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصرف آب را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: جزئیات این طرح باید بر مبنای شاخصه نظام‌مهندسی انجام‌شده و بسته‌های اقتصادی و هزینه‌ای نیز با موافقت و طبق نظر شورای شهر اجرا شود. وی با تأکید بر اختیاری بودن طرح اجرای احداث سطوح سبز در شهر قم ابراز کرد: این طرح به‌هیچ‌وجه الزام‌آور نبوده و هزینه‌ای به شهروندان مترتب نمی‌کند، این طرح اختیاری بوده و جزئیات مالی و مشوق‌های لازم بعد از تصویب نهایی در شورای شهر به اطلاع شهروندان می‌رسد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به مشکلات ایجادشده درزمینهٔ مجتمع درمانی هلال‌احمر قم اضافه کرد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرداری قم مشکلاتی جدی برای تردد بیماران به این مرکز درمانی ایجادشده است، اغلب بیماران مراجعه‌کننده به این مرکز با مشکلات جسمی و حرکتی روبه هستند.

طلایی با اشاره به طرح شورای شهر قم برای انتقال این مرکز درمانی به یکی از مناطق محروم و کم‌تر برخوردار شهری خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تردد بیماران و بهسازی این مرکز درمانی پیش‌بینی‌های لازم برای خرید و احداث مرکز جدید این مجتمع درمانی در خیابان شهید ستاری منطقه نیروگاه دیده‌شده است، این منطقه علی‌رغم بافت جمعیتی سرشاری که دارد ازنظر وجود مراکز درمانی و بهداشتی با فقر روبه‌رو است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: با تعاملات صورت گرفته بین شورای شهر و جمعیت هلال‌احمر استان به‌زودی درمانگاهی شبانه‌روزی در مساحت مناسب و مجهز به مراکز توان‌بخشی و واحدهای ضروری دیگر برای رفع بخشی از کمبودهای درمانی منطقه نیروگاه در این بخش از شهر قم احداث می‌شود.