دست‌فروشان روز بازارها در قم ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند
دست‌فروشان روز بازارها در قم ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن دست‌فروشان روز بازارها، گفت: می‌توان برای افرادی که توانایی دارند ظرفیت ارائه تسهیلات ارزان قیمت فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری، بازگشایی روز بازارها و تشکیل آن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا در استان، فعالیت کلیه روزبازارهای محلی از ابتدای اسفندماه سال گذشته تعطیل اعلام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در جلساتی که با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری داشتیم به یک وفاقی در زمینه فعالیت روز بازارها رسیدیم مبنی بر اینکه فعلاً فعالیت روز بازارها را به سه روز برسانیم.

جلالی تاکید کرد: هدف این بوده که فعلاً فعالیت دست‌فروشان روز بازارها را به سه روز برسانیم که فعلاً و با توجه به شرایط مطلوب است اما هدف کلی باید این باشد که این گونه اقدامات را به حداقل برسانیم.

وی فروشندگان روز بازارها را جزو اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه برشمرد و تصریح کرد: این افراد از روی ناچاری و به دلیل تأمین معیشت زندگی اقدام به دست‌فروشی در روز بازارها می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن دست‌فروشان روز بازارها به ارائه پیشنهاداتی در این زمینه پرداخت و گفت: می‌توان برای افرادی که توانایی دارند ظرفیت ارائه تسهیلات ارزان قیمت فراهم کرد و به آن‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اختصاص داد.

جلالی تاکید کرد: با این کار می‌توان امیدوار بود که دست‌فروشان روز بازارها در یک مکان مناسب تثبیت‌شده و ساماندهی شوند و تنها در یک روز هفته اقدام به برپایی روز بازارها در سطح شهرکرد.

وی بیان کرد: همچنین می‌توان در حاشیه زمین‌های ملی دو سه نقطه شناسایی و آماده‌سازی کرد تا فقط در روزهای جمعه و آن‌هم در دو سه نقطه شهر برای آن‌هایی که ثابت هستند جمعه‌بازار برپا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: این کار می‌تواند با رعایت همه اصول بهداشتی و فضاسازی‌های مناسب انجام شود که در صورت اجرایی شدن می‌توان به ساماندهی فروشندگان روز بازار امیدوار بود.