رینگ ترافیکی مسجد مقدس جمکران به‌زودی تکمیل می‌شود
رینگ ترافیکی مسجد مقدس جمکران به‌زودی تکمیل می‌شود
امرالهی ادامه داد: بخشی از پروژه‌های عمرانی به‌زودی در شهر مقدس قم تکمیل می‌شود، که از جمله می توان ریگ دوم جمکران، بلوار فردوسی، تملک فاز 5 عمار یاسر، تکمیل بلوار محتشم کاشانی، تملک خیابان برقعی و تکمیل و تملک خیابان جمهوری را نام برد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز انقلاب اسلامی بوده و باید یاد و خاطره شهدای این روز به‌ویژه طلاب مظلوم حوزه علمیه را زنده نگه‌داریم.

روح‌الله امراللهی سپس به ارائه گزارش عملکرد کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم پرداخت و افزود: در این سه سال این کمیسیون با بیش از ۱۳۲ جلسه ۳۳ لایحه واردشده به شورا را بررسی و ۳۱ لایحه را تصویب کرده است.

امراللهی بودجه اختصاص داده‌شده به حوزه عمرانی را تشریح کرد و گفت: در سال ۹۶ بودجه شهرداری در حوزه عمرانی ۹۸۱ میلیارد تومان و در سال ۹۷، ۱۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۸، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بودجه عمرانی شهرداری را در سال ۹۹ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از ۷۰ بوستان در شهر قم احداث‌شده که ۳۰ بوستان آن در منطقه پردیسان و با فراوانی بیش از ۵۰ درصد بوده و بیشترین سرانه فضای سبز در این منطقه قرار دارد.

امراللهی از تدوین سند راهبردی برای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در سال ۹۶ خبر داد و تأکید کرد: در سه سال گذشته تمام برنامه‌های شهرداری و شورای شهر بر اساس این سند تصویب و اجراشده است.

وی بازگشایی ۱۶ خیابان اصلی در این مدت را بخشی از اقدامات انجام‌شده دانست و تصریح کرد: تکمیل بلوار آیت‌الله بروجردی، خیابان شهدای روحانیت، احداث خیابان خسرو بیگی و تکمیل خیابان شهید فراشاهی، تکمیل بخشی از خیابان کارگر و خیابان فهیمی و احداث خیابان زینبیه بخشی از پروژه‌های انجام‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها نیز به‌زودی تکمیل می‌شود مانند ریگ دوم جمکران، بلوار فردوسی، تملک فاز ۵ عمار یاسر، تکمیل بلوار محتشم کاشانی، تملک خیابان برقعی و تکمیل و تملک خیابان جمهوری تعدادی از این پروژه‌ها است.

وی تقاطع‌های در حال تکمیل را نیز نام برد و ادامه داد: تکمیل تقاطع مدافعان سلامت در شهرک قدس، تقاطع میدان ولی‌عصر(عج)، تقاطع خیابان شهید محلاتی، تقاطع خیابان فردوسی با بلوار پیامبر اعظم و تکمیل پل ۹ دی نیز از دیگر پروژه‌ها بوده است.

امراللهی عملکرد شهرداری و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل ۶ سالن ورزشی، بازنگری طرح جامع ترافیک شهر قم و طرح جامع دوچرخه‌سواری و اتمام مطالعات فاز دو مترو و تصویب آن در شورای عالی ترافیک کشور قابل‌توجه است.

وی در ادامه اقدامات بخش اتوبوسرانی را تشریح و ابراز کرد: بازنگری خطوط اتوبوسرانی، خرید ۱۰۸ اتوبوس به قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان، اتمام اورهال ۱۵ اتوبوس و انجام اورهال ۹۵ اتوبوس و در دستور کار قرار گرفتن اورهال ۶۰ اتوبوس دیگر بخشی از اقدامات انجام‌شده در سازمان اتوبوسرانی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هنگام آغاز به کار شورای پنجم در سازمان تاکسیرانی سه کد تاکسی بی‌سیم وجود داشته که تنها یکی از کدها فعال بود، اما امروز هر سه کد فعال بوده و نرخ‌گذاری کرایه آن تفاوتی زیادی با تاکسی اینترنتی ندارد.

وی اقدامات انجام‌شده در حوزه هوشمند سازی را نیز موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: برای هوشمند سازی در سه سال گذشته بیش از ۳۵میلیارد تومان هزینه شده است که در صورت همکاری پلیس راهبر می‌توانیم نظارت جامع و کاملی در شهر داشته باشیم.