مسائل مرتبط به شبکه فاضلاب قم بررسی شد
مسائل مرتبط به شبکه فاضلاب قم بررسی شد
عبداله جلالی با اشاره به اجرای پروژه های فاضلاب در قم بیان کرد: یکی از مسایل مهمی که باید در خصوص مباحث عمرانی قم مورد توجه قرار گیرد، مساله توسعه شبکه فاضلاب قم است و این مهم در برخی نقاط قم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی شامگاه دوشنبه در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم گفت: یکی از مسایل مهمی که باید در خصوص مباحث عمرانی قم مورد توجه قرار گیرد، مساله توسعه شبکه فاضلاب قم است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های فاضلاب در قم بیان کرد: لوله‌گذاری فاضلاب در کوچه ۲۶ خیابان کیوانفر، بین کوچه ۱۵ تا ۱۹ خیابان امام موسی صدر، بخشی از نیروگاه خیابان کشاورز، میدان مطهری و کوچه رزاقی شهرک مهدیه با اعتباری بالغ بیش از ۳۹۹ میلیون تومان انجام ‌شده است.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: مصالح اجرای شبکه اصلی و فرعی شبکه فاضلاب بالغ‌ بر ۳۵۰ میلیون تومان بوده است. برای جمع‌آوری شبکه فاضلاب در خیابان ۱۶ متری مدنی، انتهای خیابان شهید بهشتی، از کوچه ۱۳ تا ۲۵ بلوار نواب و خیابان علوی کوچه ۶ نیز بالغ‌ بر سه میلیارد تومان هزینه شده است. در اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی شبکه فاضلاب در خیابان ایستگاه کوچه ۱۴ و ۱۰، خیابان امام کوچه ۵۲ اعتباری بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: جمع کلی هزینه‌ها در حوزه توسعه شبکه و انشعاب فاضلاب ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.در بخش اصلاح و انشعاب شبکه فاضلاب عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان و توسعه خطوط انتقال فاضلاب نیز عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان هزینه شده است.

وی هزینه بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه را نیز ۶۳۵ میلیون تومان دانست و تأکید کرد: جمع درآمد و هزینه‌های حاصل از تبصره ۳ عددی بالغ‌ بر ۹ میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان اعلام ‌شده که از ابتدای مصوبه سال ۹۸ تا آخرین گزارشی که به شورا واصل ‌شده محاسبه‌ شده است.